Reklama
background
Barum-WRC-6

Kubašta šampionem Barum eRally, Cibulka ovládl poslední soutěž

Lukáš Redl

4 min čtení
 komentářů

/ Závěrečný podnik Barum eRally, který se jel na rychlostních zkouškách ve střední Evropě, ovládl slovenský závodník Nikolas Cibulka. Nikdo už ale neohrozil již jistého šampiona Filipa Kubaštu, který dostane dva VIP lístky na Barum Czech Rally Zlín!

Letošní první ročník šampionátu Barum eRally je u konce! Po pěti náročných evropských soutěžích s vozem Škoda Fabia RS Rally2 známe celkového šampiona, kterým se stal dominantní Filip Kubašta. Český talent v současnosti patří mezi nejsilnější závodníky, kteří závodí na místní scéně.

Turnaj ve hře EA Sports WRC uzavřel 1.7. podnik ve střední Evropě, po vzoru reálné soutěže ze seriálu WRC, tedy napříč Českem, Německem a Rakouskem. Na závodníky navíc čekaly náročné podmínky s proměnlivým počasím.

View post on Instagram
 

Celou soutěž odstartovala úvodní rychlostní zkouška o délce necelých 9 kilometrů s názvem Osíčko. Ta se jela ještě za sucha a rozdíly byly nepatrné. Nejrychlejší čas 4:09.23 zajel Jaroslav Hájek z týmu Brute, který za sebou o více než dvě sekundy nechal lídra šampionátu, a již jistého celkového vítěze, Filipa Kubaštu. Hned na začátku se bohužel do problémů dostal Jakub Reichert a ztratil na celou minutu času.

Pak ale přišla rozhodující část. Druhá rychlostní zkouška Žabárna o délce přes 15 kilometrů a za bouřky. V ní opět dominoval Hájek, ale po necelých sedmi minutách vyhrál jen o dvě vteřiny před Nikolasem Cibulkou a Kubaštou. Tentokrát problémy potkaly naopak Luboše Majera, ten ztratil skoro minutu a půl.

Následovala nejdelší zkouška celé soutěže, a to Rouské o délce přes 32 kilometrů, navíc za deštivých podmínek. Další etapové vítězství přidal Hájek s časem 14:46.79 a opět jen vteřinku před Cibulkou, který tak zůstával v celkovém pořadí jen o sedm sekund za vedoucím Hájkem. Katastrofa potkala Reicherta, který několikrát havaroval a do cíle dojel se silně poškozeným vozem a ztrátou přes čtyři minuty.

Kvůli poškození Reichert ani do čtvrté rychlostní zkoušky nenastoupil. Mladý závodník se rozhodl vše vsadit na finální power stage a radši opravoval auto. V soutěži tak pokračovalo jen pět vozů. V Brusné opět vyhrál Hájek, jen o vteřinu a půl před Kubaštou. Hájek měl navíc extra důvod k oslavě, jelikož za mokrých podmínek zajel světový rekord.

Finální power stage už se jela opět za sucha, a to na devítikilometrové zkoušce s názvem Příkazy. Reichert dal do jízdy vše a pokusil se získat alespoň extra body, ale nepovedlo se, opět havaroval a skončil poslední. Největší očekávání byla ohledně lídra večera Hájka. Postupně se skvělým časem 4:08.39 do čela prodral Kubašta, který o vteřinu porazil Cibulku a silným výkonem třetí místo získal Majer, když o tři desetiny vteřiny porazil Michala Mila.

Jako poslední do power stage vyrazil Hájek a přišlo drama. Dosud neporazitelný jezdec Brute chyboval, havaroval a na poslední rychlostní zkoušce ztratil přes 14 sekund. Kubašta tak získal etapové vítězství a k němu tři dodatečné body. Polepšili si i Cibulka a Majer, zatímco Hájek skončil až předposlední pátý.

Po Hájkově kolapsu v závěru přišla i změna celkového pořadí. Vítězství si nakonec připsal Nikolas Cibulka před Filipem Kubaštou a Jaroslav Hájek se propadl až na konečné třetí místo. Pořadí pak uzavřeli Michal Milo, Luboš Majer a Jakub Reichert.

Už před posledním podnikem bylo jasné, že Filip Kubašta má v kapse titul. Šampionát nakonec dokončil s celkovým počtem 57 bodů, před druhým Hájkem s 38 body a Cibulkou s 34 body. Dále pak Milo dokončil na čtvrtém místě s 20 body, Majer pátý se 13 body a pořadí uzavřel Reichert s 8 body při jeho debutu v soutěžích od PROESPORT.

Nejlepší trojice se může těšit na prize money v hodnotě 8.000 Kč, 5.000 Kč a 2.000 Kč. K tomu dostanou také trofeje a celkový vítěz navíc získá dva VIP lístky na letošní ročník legendární Barum Czech Rally Zlín, která se koná od 15. do 17. srpna.

Související témata

 komentářů
Sdílej