Reklama
background
Uvodni Allwyn

Česká stopa míří do F1. Komárkův Allwyn novým partnerem v královně motorsportu

Milan Marušák

3 min čtení
 komentářů

/ Loterijní společnost Allwyn, která patří do portfolia miliardáře Karla Komárka, rozšiřuje své globální působení. Podpisem mnohaletého kontraktu se stává oficiálním partnerem formule 1, prestižního motorsportového šampionátu s fanouškovskou základnou čítající tři čtvrtě miliardy příznivců po celém světě. Logo společnosti se objeví během všech 24 závodů letošní sezóny. Přestože konkrétní finanční podmínky kontraktu nebyly zveřejněny, podle expertních odhadů a srovnání s obdobnými partnerskými smlouvami se hodnota může vyšplhat do miliardových částek.

Na základě informací ze serveru e15.cz, prosincové spekulace o možném sponzorství týmu McLaren se nepotvrdily. Tehdy se hovořilo o tom, že Allwyn, součást skupiny KKCG třetího nejbohatšího Čecha Karla Komárka, vstoupí do F1 jako partner této tradiční stáje. Součástí údajného partnerství měla být i propagace dalších značek společnosti, zejména britské Národní loterie. Tu bude Allwyn provozovat následujících deset let, přičemž roční tržby této loterie dosahují astronomických osmi miliard liber, v přepočtu 240 miliard korun.

Allwyn se zařadí po bok světoznámých značek jako American Express, Louis Vuitton, Moët Hennessy a Nestlé. Globální partnerství navíc otevírá unikátní příležitost pro prezentaci národních značek během jednotlivých závodnách víkendů. Fanoušci v britském Silverstone tak uvidí propagaci tamní Národní loterie, zatímco italští diváci se během Grand Prix v Monze setkají s místní státní loterií Lotto, kterou Allwyn provozuje společně s International Game Technology.

Karel Komárek

Máme ambiciózní plány dále rozvíjet úspěšný globální růst Allwynu a partnerství s F1 představuje jeho významný milník. Tato investice je důležitým momentem v evoluci Allwynu, protože transformuje jeho povědomí na globální scéně a zdůrazňuje význam našich loterií v oblasti společensky prospěšných aktivit, které realizujeme v mezinárodním měřítku,“ uvedl zakladatel Allwynu Karel Komárek. Logo Allwyn by se mělo poprvé objevit během Velké ceny Austrálie, která tradičně seriál závodů startuje, letos od 14. do 16. března.

Velkou roli v tom, že Allwyn si pro sponzoring vybral právě formuli 1, hraje jeho šéf pro globální komunikaci a CSR Pavel Turek. V marketingovém světě kolem formule 1 strávil sedmnáct sezon a poté stál u rozvoje letecké závodní série Red Bull Air Race. V Komárkově KKCG působí více než tři roky. Je nepochybné, že k navázání spolupráce pomohly i jeho kontakty. 

Pavel Turek

Pavel Turek patří mezi nejvýraznější české osobnosti ve světě motorsportu. Jeho sedmnáctiletá kariéra ve formuli 1 (1997-2013) se zapsala do historie díky řadě inovativních projektů. Stojí za vznikem průlomových konceptů, které dodnes neztratily na originalitě - ať už šlo o sestrojení dvousedadlové formule, odvážnou jízdu monopostem za polárním kruhem, nebo unikátní experiment s uvedením závodního vozu Davida Coultharda do stavu beztíže.

Po úspěšné éře v F1 převzal v roce 2013 roli komerčního ředitele série Red Bull Air Race. V této pozici komplexně řídil obchodní stránku šampionátu - od sponzoringu přes prodej televizních práv až po hospitality a merchandising.

Jeho podnikatelské aktivity zanechaly výraznou stopu i na českém trhu. Stál u zrodu úspěšného webu f1sport.cz, který v roce 2009 získala Mladá fronta, a virtuálního operátora Gorila Mobil, jenž se později stal součástí O2. V současnosti působí jako investor v řadě motorsportových projektů a zastává roli ambasadora prémiových paliv OMV MaxxMotion.

Turkovy bohaté zkušenosti z marketingového světa formule 1 a jeho jedinečné kontakty nyní zúročuje jako šéf globální komunikace a CSR ve společnosti Allwyn, kde významně přispěl k navázání prestižního partnerství s formulí 1.

Pavel Turek

„Naše spolupráce odráží náš společný závazek k inovacím a podpoře komunit. Toto partnerství také poskytuje oběma našim organizacím nové příležitosti ke spojení se širší veřejností po celém světě,“ sdělil prezident a generální ředitel formule 1 Stefano Domenicali.

Společnost Allwyn provozuje loterie v Česku, Velké Británii, Itálii, Rakousku, Řecku či ve Spojených státech. Dříve se jmenovala Sazka Entertainment. Komárkova firma KKCG se zaměřuje hlavně na podnikání v zábavě, ale také na ropu a plyn, informační technologie a na reality.

Související témata

 komentářů
Sdílej