Reklama
background
Cadillac-Perez1

Kdo je na seznamu Cadillacu pro příští rok?

Lukáš Redl

5 min čtení
 komentářů

/ Vstup Cadillacu do Formule 1 se blíží a pořádně zamíchá také s jezdeckým trhem. Seznam kandidátů stále roste. Kteří jezdci mají největší šance?

Během víkendu Velké ceny Miami si Cadillac připravil první oficiální prezentaci svého týmu Formule 1. Americkou automobilku čeká vstup do královny motorsportu již příští rok a stále více se spekuluje o jezdecké sestavě.

V rámci prezentace tým sice odhalil jen logo, ale mnohem důležitější bylo, kdo se akce zúčastnil. Šlo o perfektní příležitost představit se vedení stáje. Velkým tématem je možnost angažování amerického závodníka, ale jak již řekl šéf týmu Graeme Lowdon – týmu nejde o národnost, ale o to, kdo si své místo opravdu zaslouží.

V první řadě bude tým potřebovat zkušeného jezdce, který udá směr vývoje. Do druhého vozu však mohou posadit i nováčka, nadějného mladého jezdce, kterého si vychovají k obrazu svému. Jak tedy vypadá současný užší výběr?

Sergio Pérez

Nejvýraznějším kandidátem je Sergio Pérez. V paddocku je veřejným tajemstvím, že s Cadillacem vyjednává už delší dobu a americká stáj o něj má velký zájem. Pérez je vítězem šesti velkých cen, má přes 280 startů a 39 pódií. Vždy platil za rychlého, ale zároveň technického jezdce, který by se perfektně hodil jako týmový lídr.

Vzhledem k aktuálnímu dění u Red Bullu není pochyb, že Pérezova reputace se vrací a o jeho rychlosti už nikdo nepochybuje. Navíc Mexiko je pro americký trh důležitým partnerem a přinese to fanoušky i v USA – což je pro Cadillac rovněž lákavé.

Valtteri Bottas

V poslední době se zdá, že Péreze lanaří také Alpine. Plánem B je tak Valtteri Bottas, který nyní působí v roli rezervního jezdce u Mercedesu. Tam původně přišel tak trochu jako pojistka, kdyby plán s Kimim Antonellim nevyšel. Jenže Kimimu se daří, a tak pro Bottase nadešel čas si hledat novou příležitost.

Stejně jako Pérez i on by přinesl bohaté zkušenosti. Na kontě má skoro 250 startů, 10 vítězství a 67 pódií. Působil u Mercedesu během jejich zlaté éry a u Alfy Romeo zase do detailu poznal současnou generaci pohonných jednotek Ferrari.

Colton Herta

Co se týče druhé sedačky, začít nelze jinak než jedinou reálnou americkou možností – Colton Herta. Pětadvacetiletý závodník je nejmladším vítězem v historii IndyCar, kde závodí za tým Andretti, který má pod palcem také celý projekt Cadillacu ve Formuli 1. V IndyCar získal už 9 vítězství a 18 pódií.

Jediným problémem je super licence. Podle aktuálních pravidel musí mít jezdec 40 bodů, ale Herta jich má v tuto chvíli jen 31. Letos by tedy musel v sérii IndyCar skončit nejhůře na 4. místě. Po čtyřech závodech mu ale náleží až 8. místo v šampionátu. Sezóna končí už 31. srpna, takže by si Cadillac mohl dovolit počkat.

Alternativou by bylo, aby Herta absolvoval několik tréninků v rámci závodních víkendů Formule 1. Jenže, to by vyžadovalo domluvu s některým ze současných týmů, což se nezdá úplně reálné.

Pato O’Ward

Pérez ovšem není jediným Mexičanem ve hře. Opomenout nelze dalšího závodníka z IndyCar, a to Pata O’Warda. Ten je členem jezdecké akademie McLarenu a v minulosti se zvažoval jeho potenciální přestup do Formule 1, ale z toho sešlo. Přeci jen, McLaren nemá v současné době důvod měnit své jezdecké složení.

Cadillac zatím údajně O’Warda ještě neoslovil, ale mohl by být na seznamu. V IndyCar má 91 startů, 7 vítězství a 28 pódií. Kromě toho s McLarenem absolvoval i několik pátečních tréninků ve Formuli 1 a má i platnou super licenci.

Mick Schumacher

Zatímco v juniorských kategoriích sbíral úspěchy, v královně motorsportu prožil Mick Schumacher dvě složité sezóny Haas. Občas zazářil a získal i několik bodů, ale na kontě má i pár nepěkných havárií. Navíc vztahy s týmem také nebyly úplně nejlepší.

Německý závodník si nyní napravuje reputaci ve vytrvalostních závodech. Ve FIA WEC závodí za Alpine, pro který již vybojoval tři pódia. Po loňském neúspěšném pokusu získat sedačku Alpine, místo Jacka Doohana, se zdálo, že o své naděje na návrat do Formule 1 přišel, ale nyní se objevila nová příležitost.

Další kandidáti

Ve hře je také Zhou Guanyu. Čínský jezdec závodil v letech 2022 až 2024 za Alfu Romeo a letos působí jako rezervní jezdec u Ferrari. Zná tak perfektně pohonné jednotky z Maranella a lákavý by byl i jeho přínos z hlediska čínského trhu.

Na seznamu nechybí ani třiadvacetiletý talent Frederick Vesti. Dánský závodník patří k juniorskému programu Mercedesu, kde v současnosti působí v roli rezervního jezdce, po boku Bottase. Kromě toho závodí v zámořské sérii IMSA. Přestože zatím nemá žádné zkušenosti z královny motorsport, rychlost mu rozhodně nechybí.

View post on Instagram
 

Jedním z posledních jmen, které se na seznamu objevily po Miami, je Felipe Drugovich. Brazilec má roli rezervního pilota u Aston Martinu, ale zatím neměl mnoho příležitostí zabojovat o vytouženou závodní sedačku. Jako šampion Formule 2 z roku 2022 je ale jasné, že potenciál má.

Teoretickou naději by mohl mít také Álex Palou. Ten kdysi absolvoval test u McLarenu, a to právě společně s Patem O'Wardem. Palou po sezóně 2023 ale McLaren opustil a plně se zaměřil na působení v zámoří. V šampionátu IndyCar hájí barvy stáje Chip Ganassi Racing a patří mezi nejúspěšnější jezdce. Na kontě má už 3 tituly (2021, 2023 a 2024) a vede také bodování letošní sezóny.

 komentářů
Sdílej