Reklama
background
Roman Staněk

Kdo jsou soupeři Romana Staňka?

Kristína Matoušková

19 min čtení
 komentářů

/ Nová sezóna Formule 2 začíná dnes o půlnoci prvním tréninkem v Melbourne. Češi a Slováci budou nepochybně bedlivě sledovat, jak si povede náš talentovaný Roman Staněk ve svém novém mistrovském týmu. Kdy a kde bude Formule 2 závodit a koho bude muset Roman porazit, aby získal titul?

Formule 2 přinesla v roce 2024 mnoho zajímavých změn a příběhů. Poprvé se jelo s vylepšeným šasi Dallara F2 2024, které bylo přizpůsobeno současné koncepci monopostu Formule 1, a také s aktualizovaným motorovým balíčkem. Změny technických pravidel přinesly také významné změny v pořadí šampionátu. Týmy se musely novým požadavkům přizpůsobit a některé se s nimi vyrovnaly lépe než jiné. Sezóna byla opravdu výjimečná a ve 28 závodech jsme viděli až 18 různých vítězů!

Bude nová sezóna pokračovat v podobném duchu? Portál Feeder Series připravil podrobného průvodce sezónou F2 2025:

Formule 2 se vrací v roce 2025 s mnoha novými i známými tvářemi. Po chaotické sezóně 2024, která překonala všechna očekávání, se F2 vrací ke své druhé sezóně s monopostem Dallara F2 2024. Tým Invicta byl v loňském roce dominantní a získal oba tituly, zatímco favorité na mistrovský titul před sezónou, týmy Prema a ART, se s novým vozem obtížně sžívali.

Startovní pole doznalo oproti loňsku výrazných změn – 12 jezdců absolvuje svůj první plnohodnotný ročník v šampionátu. Všechny týmy kromě ART a DAMS nasazují alespoň jednoho nováčka, přičemž Prema a Trident se rozhodly pro kompletně nováčkovské sestavy.

View post on Instagram
 

Mistři týmového šampionátu, Invicta, již podruhé za sebou vsadí na úřadujícího šampiona F3 – letos se k nim po triumfu Gabriela Bortoleta v roce 2024 připojí Leonardo Fornaroli. Mezitím Gabriele Minì, který s Fornarolim bojoval o titul ve F3 až do posledního závodu sezóny, postoupí do F2 s Premou. Mezi další vysoce hodnocené nováčky patří juniorský jezdec Ferrari Dino Beganovic, který zaujal ve dvou závodech na divokou kartu ke konci sezóny 2024 a nyní se připojí k týmu Hitech, stejně jako junior Red Bullu Arvid Lindblad.

Ani navrátilci nepostrádají kvalitu. Victor Martins se v roce 2025 pokusí o vykoupení po náročné druhé sezóně v šampionátu, zatímco jeho nový týmový kolega v ART, Ritomo Mijata, se bude snažit navázat na formu, která ho v roce 2023 dovedla k titulu v Super Formuli. Richard Verschoor vstoupí do své páté sezóny ve F2 s MP Motorsportem a je na nejlepší cestě k překonání rekordu v počtu startů v závodech F2.

Oproti roku 2024 nedochází v sezóně 2025 k žádným zásadním změnám v předpisech.

Závodní kalendář

Kalendář pro sezónu 2025 zahrnuje 14 závodních víkendů a zavítá na stejné okruhy jako v roce 2024, i když v pozměněném pořadí. Poprvé v historii série odstartuje sezóna v australském Albert Parku, zatímco Sakhir a Džidda se stanou druhým a třetím podnikem. Mezitím si Spa prohodí místo s Budapeští, která se přesune z třetího víkendu v červenci na první víkend v srpnu jako nový desátý závod sezóny.

Většina šampionátu proběhne mezi polovinou března a začátkem září. Po závodech v Džiddě, Barceloně a Budapešti následuje vždy měsíční pauza, zatímco mezi podnikem v Baku v září a Velkou cenou Kataru na konci listopadu zůstává dvouměsíční přestávka.

Kolo

Země

Okruh

Datum

1.

Austrálie

Albert Park Circuit

14.–16. března

2.

Bahrajn

Bahrain International Circuit

11.–13. dubna

3.

Saúdská Arábie

Jeddah Corniche Circuit

18.–20. dubna

4.

Itálie

Autodromo Enzo e Dino Ferrari

16.–18. května

5.

Monako

Circuit de Monaco

22.–25. května

6.

Španělsko

Circuit de Barcelona-Catalunya

30. května – 1. června

7.

Rakousko

Red Bull Ring

27.–29. června

8.

Velká Británie

Silverstone Circuit

4.–6. července

9.

Belgie

Circuit de Spa-Francorchamps

25.–27. července

10.

Maďarsko

Hungaroring

1.–3. srpna

11.

Itálie

Autodromo Nazionale Monza

5.–7. září

12.

Ázerbájdžán

Baku City Circuit

19.–21. září

13.

Katar

Lusail International Circuit

28.–30. listopadu

14.

Spojené arabské emiráty

Yas Marina Circuit

5.–7. prosince

Formát

Formát F2 zůstává v roce 2025 beze změny. Každý závodní víkend obsahuje 45minutový trénink a 30minutovou kvalifikaci v pátek. (V Monaku se trénink koná už ve čtvrtek.) V sobotu se jede sprint, ve kterém se otočí pořadí nejlepších deseti jezdců z kvalifikace – tedy jezdec na 10. místě startuje z pole position. Hlavní závod se koná v neděli a jeho startovní rošt vychází z výsledků kvalifikace.

Hlavní závod využívá standardní bodovací systém FIA, kde vítěz získává 25 bodů a boduje prvních deset jezdců (od 25 bodů za vítězství po 1 bod za 10. místo). Ve sprintu boduje pouze osm nejlepších podle systému 10-8-6-5-4-3-2-1. Kromě toho jsou udělovány dva body za pole position a jeden bod za nejrychlejší kolo v každém závodě.

Kde sledovat

Kvalifikace a závody F2 budou vysílány na kanále Nova Sport 5 a také na platformách Oneplay a Voyo SK.

Týmy a jezdci

Invicta Racing

Minulou sezónu zažil tým Invicta svůj nejúspěšnější rok od mistrovského tažení v roce 2017, kdy ještě závodil pod názvem Russian Time. Díky třem vítězstvím a mimořádné konzistenci v druhé polovině sezóny získal tým z Norfolku titul v poháru týmů a jejich jezdec Bortoleto se stal mistrem F2. Do sezóny 2025 vstupuje Invicta s úplně novou jezdeckou sestavou, která se skládá z úřadujícího šampiona F3 a veterána F2. Změny přicházejí také ve vedení – James Robinson přichází jako šéf stáje a Geoff Spear jako týmový manažer.

Leonardo Fornaroli (#1) sice v roce 2024 nevyhrál jediný závod, ale jeho neuvěřitelná konzistence mu nakonec zajistila titul ve Formuli 3 s náskokem 23 bodů. Ve své druhé sezóně v F3 dosáhl Ital sedmi pódiových umístění s týmem Trident a jen dva dny po triumfu v Monze bylo oznámeno, že přestoupí do F2 s týmem Invicta. Očekávání jsou tedy vysoká – stejně jako jeho předchůdce Bortoleto i Fornaroli přechází do F2 jako šampion F3. Obhájit titul bude nesmírně těžké, ale Invicta již prokázala, že poskytuje prostředí, které podporuje úspěch.

Jeho týmovým kolegou bude Roman Staněk (#2), který se vrací do F2 poté, co vynechal poslední tři závody minulé sezóny. Jednadvacetiletý český jezdec závodil za Trident poslední tři roky, přičemž v roce 2022 skončil v F3 na pátém místě a v F2 obsadil 18. a 22. místo v letech 2023 a 2024.

Nejlepším momentem loňského roku pro něj bylo vítězství ve sprintu v Melbourne – skvělý úspěch v jinak náročné sezóně. Staněk má nyní příležitost dokázat své kvality a s bohatšími zkušenostmi se pokusí vést špičkový tým. Zde si můžete přečíst, jaké jsou jeho cíle pro letošní sezónu.

View post on Instagram
 

Campos Racing

V roce 2024 zažil Campos nejlepší sezónu ve své historii. Skončili druzí v poháru jezdců i týmů, přičemž oba tituly se rozhodovaly až v posledním závodě. I když byl konečný výsledek poněkud zklamáním vzhledem k tomu, že tým vedl šampionát většinu druhé poloviny sezóny, Isack Hadjar vybojoval nejvíce vítězství (čtyři) a svým výkonem si vysloužil sedačku ve Formuli 1. Minulý rok Campos nasazoval oba juniory Red Bullu a jejich vazby na F1 tým zůstávají pevné, když Hadjara nahradil další talent z akademie Red Bullu – Lindblad.

Španěl Pepe Martí (#3) zůstává u Camposu již pátým rokem v řadě. Před loňskou sezónou skončil v roce 2021 třetí ve španělské F4 a poté obsadil 26. a 5. místo během dvou sezón ve Formuli 3. Zatímco Hadjar skončil v roce 2024 celkově druhý, Martí obsadil až 14. místo ve své nepříliš výrazné nováčkovské sezóně ve F2. Nasbíral 62 bodů a čtyřikrát se dostal na stupně vítězů, přičemž své jediné vítězství si připsal ve sprintu v Abú Dhabí. Nyní bude klíčové, aby si vítěznou formu přenesl do prvních závodů roku 2025 v sezóně, která pro něj může být rozhodující.

Jeho novým týmovým kolegou je Arvid Lindblad (#4), který už je předurčen k sedačce v F1 pod hlavičkou Red Bullu. Brit v zimě podnikl důležitý krok směrem k tomuto cíli, když si dominantním způsobem zajistil titul v šampionátu FR Oceania – s šesti vítězstvími a dalšími šesti pódiovými umístěními získal 40 bodů potřebných pro superlicenci FIA. Od svého přechodu z motokár v roce 2022 se Lindblad raketově posunul v kariéře monopostů. V roce 2023 skončil třetí v italské F4, ačkoli se ještě v polovině sezóny zdál být favoritem na titul. V roce 2024 se stal nejmladším vítězem závodu F3 v historii, když triumfoval ve sprintu v Bahrajnu. Během sezóny přidal další vítězství v hlavních závodech v Barceloně a na Silverstonu, přičemž v Británii si připsal double. Nicméně jeho závěr sezóny byl slabší a v posledních třech závodních víkendech nebodoval.

MP Motorsport

MP se v roce 2024 vrátil do formy po náročné sezoně 2023. Franco Colapinto, Dennis Hauger a Richard Verschoor našli skvělé tempo, které pomohlo nizozemskému týmu k třetímu místu v celkovém hodnocení týmů. Tým si poradil i s výměnami jezdců v průběhu sezony, když byl Colapinto povolán do F1 týmem Williams před závodem v Monze a Hauger opustil tým dva závody před koncem, aby se soustředil na svou kampaň v Indy NXT v roce 2025.

Colapinta nahradil Oliver Goethe (#5), který už několik let ukazuje svůj potenciál v jednomístných vozech. MP ho již v minulosti angažoval v roce 2020 do F4 a v roce 2021 do FRegional Europe. Ačkoli tyto roky přinesly omezené výsledky, německo-dánský jezdec vyhrál titul v Euroformula Open v roce 2022 a skončil osmý a sedmý v plných kampaních F3 v letech 2023 a 2024, přičemž každý rok získal jedno vítězství. Tento dvacetiletý jezdec chyběl v posledním závodě v Monze, kde byl povolán do F2, ale přesto byl v té době stále v boji o titul, když ve své celoroční sezóně F3 v roce 2024 skončil mimo body jen dvakrát. Jeho nejlepším výsledkem ve F2 bylo čtvrté místo v hlavním závodě v Kataru.

Richard Verschoor (#6) je pro MP také známým jménem, jelikož u nich závodil v letech 2016 až 2021. Verschoor závodil s MP v F4, FRenault Eurocup, F3 i F2 a nyní se vrací na plný úvazek s velkou pověstí v paddocku F2. Se 102 starty na kontě přináší 24letý jezdec do týmu cenné zkušenosti, zatímco Goethe má za sebou jen osm závodů. Nizozemec strávil poslední tři sezony u týmů Van Amersfoort a Trident, kdy ve všech třech sezonách jednoznačně porazil své týmové kolegy, než se vrátil do MP na poslední dva závody v roce 2024. V Abú Dhabí skončil na pódiu hlavního závodu a v roce 2025 se očekává, že bude tým vést k vítězstvím.

Hitech

V polovině sezony přišla bomba, která neoficiálně spojila Hitech s týmem Alpine F1, když byl zakladatel a dlouholetý šéf týmu Oliver Oakes jmenován šéfem týmu i pro tým z Enstone-Viry. Na trati byla jejich sezóna o něco méně dramatická. Čtvrté místo v celkovém hodnocení týmů bylo zklamáním, vzhledem k tomu, že jejich estonský nováček Paul Aron vedl šampionát jezdců po většinu první poloviny sezony. Aron, nyní rezervní jezdec týmu Alpine, nakonec skončil třetí, ale jeho týmový kolega Amaury Cordeel obsadil až 17. místo. Po odchodu obou jezdců nyní tým vkládá naděje do zajímavé a vyvážené dvojice jezdců, kteří přicházejí z F3.

Luke Browning (#7), vítěz Grand Prix Macau 2023, se zúčastní své první kompletní sezony v F2, přičemž jeho třízávodní účast na konci roku 2024 znamená, že nebude oficiálně považován za nováčka. 23letý jezdec týmu Williams je v týmu Hitech od roku 2022, kdy vyhrál titul v GB3. Browning strávil dvě sezony v F3 s tímto týmem, kdy v roce 2023 skončil 15. a v roce 2024 třetí, přičemž zůstal v boji o titul až do posledního závodu. V posledních třech závodech F2 v roce 2024, kdy závodil za ART Grand Prix, bodoval v Baku a Abú Dhabí.

K Browningovi se připojí junior Ferrari Dino Beganovic (#8). 21letý Švéd, který závodil za Premu od roku 2020, měl podle vlastních slov zklamání ve své druhé sezóně F3. Byl nejhůře umístěným jezdcem týmu Prema na šestém místě, což odpovídalo jeho výsledku z nováčkovské sezóny. Beganovic však zklamání napravil skvělým debutem v F2 v posledních dvou závodech, kde bodoval ve třech z čtyř závodů, přičemž v sprintu v Abú Dhabí dokonce vystoupil na pódium. V lednu absolvoval Beganovic svůj první test v monopostu Ferrari F1.

View post on Instagram
 

Prema Racing

Od týmu Prema se očekávalo, že se v roce 2024 bude ucházet o titul F2, ale místo toho se jim podařilo vyhrát pouze jeden hlavní závod a skončili na pátém místě, což je jejich nejhorší výsledek v hodnocení týmů od roku 2019. Po odchodu Ollieho Bearmana a Kimiho Antonelliho do F1 se italský tým rozhodl nasadit v roce 2025 celou novou jezdeckou dvojici, což je poprvé od roku 2017, kdy se Prema rozhodla postavit novou sestavu. Pokouší se tak obnovit svou pověst jako nejlepší místo pro mladé talenty, které přecházejí do F2.

Sebastián Montoya (#9) se posouvá do F2 po dvou těžkých letech v F3, kdy skončil 16. a 17. s týmy Hitech a Campos. Kvalifikace v top 10 pouze v třech z deseti závodů v roce 2024 omezila jeho potenciál na zisk bodů, přičemž si ale vytvořil zvyk procházet startovním polem, zejména když v hlavním závodě v Imole začínal ze 23. místa a dojel desátý. Montoya byl rychlejší, než ukazují jeho výsledky ve Formuli 3, ale bude muset udělat výrazný výkonnostní krok vpřed, pokud chce splnit obvyklé standardy týmu Prema.

Očekává se, že hlavním tahounem obnovy týmu Prema v roce 2025 bude Gabriele Minì (#10). 19letý italský jezdec se velmi přiblížil k získání titulu F3 v roce 2024, když těsně prohrál s krajanem Fornarolim, ale musel se spokojit s druhým místem po dramatickém posledním závodě. I přes toto zklamání byly Minìho silné výkony v jeho druhé sezoně F3 s Premou jasným důvodem pro jeho povýšení do F2. Člen akademie Alpine získal pět pódií v roce 2024, včetně vynikajícího vítězství v druhém po sobě jdoucím závodě v Monaku. Již v roce 2024 nastoupil do F2 v závodě v Baku místo Bearmana, který závodil v F1, a v debutu se během sprintového závodu dostal na pódium.

View post on Instagram
 

DAMS

Rok 2024 byl pro DAMS příběhem dvou protichůdných osudů, když Jak Crawford skončil pátý v celkovém hodnocení, zatímco Juan Manuel Correa obsadil 18. místo. Letos tým opět vsadil na zkušenosti a nasadil dva jezdce, kteří vstupují do svých třetích sezon ve Formuli 2.

Jak Crawford (#11) skončil ve své první sezoně F2 s Hitech na 13. místě a v minulém roce se s DAMS zlepšil na páté místo, přičemž v obou sezónách získal jedno vítězství. V první sezoně americký jezdec zaznamenal pět pódií, v té druhé jich měl šest. Jednou z jeho silných stránek je konzistence; v roce 2024 nikdy neabsolvoval více než dva závody bez zisku bodů. Tato skutečnost, spolu s jeho zkušenostmi a růstem v průběhu let, činí 19letého juniora Aston Martin kandidátem na boj o titul v nové sezóně.

K němu se v DAMS připojí junior Alpine Kush Maini (#12). Tento 24letý jezdec, který byl nově jmenován rezervním jezdcem týmu F1 Alpine, byl členem vítězného týmu Invicta, ale v celkovém hodnocení jezdců skončil až na 13. místě, což bylo zhoršení oproti jeho 11. místu z předchozího roku s týmem Campos. Maini začal sezonu silně, když získal první pole position roku 2024 v Sakhiru, ale byl diskvalifikován. Následně vyhrál také sprint v Maďarsku. Po tomto průlomovém vítězství však indický jezdec měl těžkou sérii výsledků a v posledních pěti kolech nezískal žádný bod.

View post on Instagram
 

ART Grand Prix

ART se snaží zotavit po těžké sezoně 2024. Sedmé místo v celkovém hodnocení týmů znamenalo pro francouzský tým jejich nejhorší umístění v historii od vzniku předchůdce F2, GP2, v roce 2005, ale tým vykázal známky zlepšení ke konci sezony. Pro sezónu 2025 zvolili zkušenou dvojici jezdců, kteří mají za sebou celkem tři sezony F2.

Victor Martins (#14) pokračuje ve své čtvrté sezoně s ART, a to poprvé bez podpory týmu Alpine. Po vítězství titulu v F3 v roce 2022 a pátém místě v F2 v roce 2023 se očekávalo, že v roce 2024 bude bojovat o titul. Nakonec však skončil až sedmý, když zaznamenal jedno vítězství v Barcelonském sprintu a další čtyři pódia. Talent Martinse je však jasný, a pokud ART najde stabilní výkon s monopostem Dallara F2 2024, nemůže být vyloučeno, že 23letý Francouz se bude v roce 2025 ucházet o titul.

Vedle Martinse bude jezdit 25letý Ritomo Miyata (#15), který má podporu od Toyoty. Šampion Super Formuly a Super GT z roku 2023 byl dalším jezdcem, od něhož se v roce 2024 očekávalo mnoho, ale ve své první sezoně evropské soutěže se mu nedařilo, když skončil na 18. místě v hodnocení jezdců s týmem Rodin Motorsport. V roce 2024 Miyata spojil své závazky ve Formuli 2 s programem v evropském Le Mans Series, ale letos se bude soustředit jenom na jedno-místné vozy. S redukovaným kalendářem a rokem zkušeností v F2 bude mít tento japonský jezdec za cíl vylepšit svůj nejlepší výsledek, kterým bylo páté místo, dosažené v obou závodech v Melbourne.

Rodin Motorsport

Stejně jako DAMS, i Rodin Motorsport se v roce 2024 propadl v šampionátu, přičemž hlavní příčinou byl rozdíl v bodech mezi jejich jezdci. Zatímco Zane Maloney skončil čtvrtý v šampionátu se dvěma vítězstvími, Miyata se ve své první sezoně v evropských monopostech trápil. Po odchodu Maloneyho do Formule E a Miyatově přechodu do ART má Rodin pro rok 2025 zcela novou jezdeckou dvojici.

Rodin původně oznámil dva absolventy F3, ale po odchodu Christiana Mansella minulý týden z osobních důvodů, tým jeho místo obsadil zkušenějším Amaurym Cordeelem (#16). 22letý Belgičan měl po 17. místě v loňském roce s Hitech opustit F2, ale místo toho se vrátí na svou čtvrtou sezonu v šampionátu s čtvrtým týmem. V roce 2022 skončil na 17. místě s Van Amersfoort Racing, následně skončil na 20. místě v šampionátu s Virtuosi v roce 2023. Vzhledem k tomu, že vynechal předsezónní testování a loňské testy po sezoně, bude mít belgický jezdec na začátku sezony určitý deficit v počtu kilometrů.

Jako druhý jezdec pro Rodin byl minulý měsíc potvrzen juniorský jezdec McLarenu Alex Dunne (#17), který byl jedním z posledních oznámených jezdců na startovním roštu. 19letý irský jezdec rychle stoupal ve světě jedno-místných vozů, když v roce 2022 vyhrál britskou F4 a skončil druhý v italské F4 v roce 2022 a v GB3 v roce 2023. V roce 2024 měl rozkolísanou sezonu v F3, kde skončil na 14. místě se dvěma pódii. Dunne je jedním ze čtyř jezdců, kteří nemají žádné zkušenosti s F2, a tak bude muset rychle dohnat zbytek pole.

AIX Racing

V roce 2024 zažil AIX Racing jednu z nejlepších sezon ve své historii napříč různými identitami týmu. Po tom, co v roce 2023 nezískali žádný bod, se tým vrátil do formy s třemi vítězstvími, což jim vyneslo deváté místo v hodnocení týmů. Pro rok 2025 AIX zvolil pokračování s jezdeckou dvojicí, se kterou sezonu 2024 zakončili, a nabízí mix mládí a zkušeností.

Nezpochybnitelným lídrem týmu bude Joshua Dürksen (#20). 21letý Paraguajec byl dvakrát vítězem závodu pro tým v roce 2024 a stal se jedním z překvapení sezony, když v předchozích dvou letech jezdil střed pole šampionátu FR Europe. V celkovém hodnocení jezdců skončil na 10. místě se 87 body. Jeho zkušenosti a závodní um budou v roce 2025 pro AIX přínosem, zejména s relativně nezkušeným týmovým kolegou.

Tímto jezdcem je Skot Cian Shields (#21), který v roce 2024 závodil v F3 s Hitech po předchozích vítězstvích v Euroformula Open a GB3. Sezona byla pro 20letého Shieldse obtížná, když skončil na 30. místě a nezískal žádný bod. Na konci sezony se přesunul do F2 s AIX, kde závodil ve dvou závodech, přičemž jeho nejlepším výsledkem bylo 11. místo v hlavním závodě v Lusailu. V roce 2025 se bude snažit napodobit překvapivý vzestup svého týmového kolegy k úspěchům v F2 a překonat očekávání týmu AIX, který je na vzestupu.

View post on Instagram
 

Trident Motorsport

Minulý rok vytvořili Verschoor a Staněk jednu z nejzkušenějších jezdeckých dvojic na startovním roštu, než je v závěrečných kolech nahradili nováčci Max Esterson a Mansell. Na konci sezony však tým skončil desátý v hodnocení týmů, což bylo popáté za posledních osm let. Pro letošní rok se rozhodli pokračovat s Estersonem a přidali absolventa F3 Samiho Meguetounifa, čímž se Trident stal jedním z nejméně zkušených týmů F2, protože Esterson má pouze dvě kola předchozích zkušeností.

Sami Meguetounif (#22) je pro F2 nový, ale není neznámý pro Trident, neboť loňskou sezonu F3 dokončil na osmém místě právě s tímto týmem. 20letý Francouz získal 84 bodů a jedno vítězství v hlavním závodě na každém z dvou italských okruhů, kde tým Trident působil. Meguetounif měl loni problémy s konzistencí, když bodoval pouze v devíti z 20 závodů, ale pro Feeder Series uvedl, že věří, že bude schopný konkurovat nejlepším jezdcům F2, jakmile se mu podaří zlepšit tuto stránku své jízdy.

Max Esterson (#23) zůstává v Tridentu a bude se snažit zlepšit svůj nejlepší výsledek, kterým bylo 14. místo z jeho účasti na konci sezony. Po zahájení své kariéry v simracingu se 22letý Američan rychle vyšplhal na vrchol žebříku jedno-místných vozů a připojil se k týmu Giacoma Ricciho na plný úvazek. V loňské sezoně F3 skončil Esterson na 21. místě s pouhými 11 body. Jeho výsledky však neodrážejí celkový obraz: závodil za týmy na chvostu pole, přičemž předstihl oba své týmové kolegy a také se kvalifikoval v první řadě na deštěm ovlivněném Silverstone.

Van Amersfoort Racing

Van Amersfoort zažil velmi těžkou sezonu v roce 2024. Tým dosáhl pouze čtyř umístění v top 5 během celé sezony, včetně vítězství Enza Fittipaldiho v hlavním závodě v Džiddě a skončil na 11. a posledním místě v hodnocení týmů. Nizozemský tým nemůže jít jinam než nahoru a pro rok 2025 se rozhodl pokračovat s jezdeckou dvojicí, s níž skončil sezonu 2024.

John Bennett (#24), který nahradil Enza Fittipaldiho ve dvou závěrečných kolech F2 v loňském roce, se bude snažit pokračovat tam, kde skončil. Britsko-irský závodník získal místo na poslední chvíli a týmu se předvedl velmi dobře, když v debutu v hlavním závodě v Lusailu skončil osmý. 21letý jezdec strávil poslední tři sezony v GB3, kde v roce 2024 skončil druhý za Louisem Sharpem, a poté byl povýšen do F2 díky silnému výkonu v posezónních testech F3 s tímto týmem.

Doplňujícím jezdcem týmu Van Amersfoort je Rafael Villagómez (#25), který pro tento tým závodil od roku 2021 v Euroformula Open, F3 a F2. 23letý Mexičan zažil těžkou nováčkovskou sezonu v roce 2024, kdy získal 13 bodů a jeho nejlepším výsledkem bylo sedmé místo v hlavním závodě v Melbourne. Vzhledem k Bennettově nezkušenosti se nyní očekává, že Villagómez převezme vedoucí roli v sestavě, protože tým ze Zeewolde se bude snažit dostat z poslední pozice v hodnocení týmů F2.

Související témata

 komentářů
Sdílej