Reklama
background
imsa ls 25 penske 7 win

Další vítězství pro Porsche Penske

Jakub Fröhlich

7 min čtení
 komentářů

/ Čtvrtý závod šampionátu IMSA znamenal čtvrté vítězství v řadě pro tým Porsche Penske Motorsport. Tentokrát však zvítězil vůz číslo 6. Sedmička skončila po souboji s BMW číslo 24 druhá. V GTD PRO se z úspěchu znovu raduje AO Racing. GTD vyhrál tým Winward Racing.

Čtvrté pokračování seriálu IMSA se konalo v městě Monterey na okruhu Laguna Seca. Po velmi těsné kvalifikaci fanoušci očekávali velmi těsné souboje. Hlavním tahákem tohoto závodu byl bezpochyby souboj v kvalifikaci vládnoucích BMW M Hybrid V8 a závodů vyhrávajících Porsche 963. V kategoriích GTD PRO a GTD mělo také šanci na úspěch velké množství vozů.

View post on Instagram
 

Ze startu se žádné drama neodehrálo a Dries Vanthoor se v BMW číslo 24 ujal vedení, následovaný oběma Porsche týmu Penske. Start však nebyl jen plný úspěchů. Dan Harper si v BMW M4 GT3 EVO zkomplikoval život, když porušil startovací formaci ještě před startovní čárou a dostal tak penalizaci průjezdu boxy a propadl se až na konec pole.

View post on Instagram
 

Do první zastávky v boxech se o vedení ve všech třech kategoriích sváděli velmi těsné souboje, které občas vyústily i v kontakt, kdy se například Porsche Penske číslo 6 lehce srazilo s Lamborghini Huracán GT3 Evo číslo 45. Mezitím se ještě stihlo druhé Porsche Penske dostat do vedení.

View post on Instagram
 

Smůla tentokrát potkala vůz Aston Martin Valkyrie. Poprvé se zdálo, že stíhá špičku a vzápětí byl vidět, jak se plíží do boxů s defektem kola. Během prvního kola zastávek v boxech jsme si také připomenuli minulý závod Formule 1 v Miami. Úplně stejně jako se v tamějším sprintu srazili v boxech Verstappen a Antonelli se zde srazili Alec Udell v Chevroletu Corvette Z06 GT3.R týmu DXDT Racing se Stevanem McAleerem ve Ferrari 296 GT3 týmu Triasi Competizione.

View post on X

V polovině závodu byli na čele obě Porsche 963 týmu Penske. V závěsu za nimi se nacházeli obě BMW M Hybrid V8 týmu RLL.

Do čela skupiny GTD PRO se mezitím nenápadně vypracoval Klaus Bachler s Porsche 911 GT3 R týmu AO Racing. Zde si dovolí zmínit jednu zajímavost. Tým AO Racing jako již tradičně vystřídal design svého zeleného tyranosaura Rexyho za růžovou tyranousauřici Roxy. Kategorii GTD v polovině závodu vedl Parker Thompson s Lexusem RC F GT3 týmu Vasser Sullivan Racing.

View post on Instagram
 

Problémy poté potkaly Acuru ARX-06 číslo 60. Nejdříve byl Colin Braun široky v jedné ze zatáček a poté došlo při výjezdu na cílovou rovinku ke kontaktu mezi ním a Corvettou Z06 GT3.R číslo 3. Pro Colina Brauna v Acuře to znamenalo neplánovanou zastávku v boxech, kvůli poškození zadní části vozu a propad pořadím až mezi vozy GT3.

View post on X

Další velký zvrat přišel s 50 minutami do konce závodu. Nick Tandy s Porsche 963 číslo 7 pokazil výjezd z boxů, a tak ho bez větších obtíží předjel týmový kolega Mathieu Jaminet. Dlouho se zdálo, že je rozhodnuto, avšak ke konci přišla strhující bitva o vítězství. Jaminet se několikrát zasekl za Hypercary, které se snažil předjet o kolo a to znamenalo, že se na něj dotáhli jak druhý Tandy, tak třetí Vanthoor s BMW.

View post on X

Vše nakonec vyústilo v úplně poslední zatáčce. Těmto třema jezdcům se do cesty připletlo Lamborghini Huracán týmu Pfaff Motorsports. Jaminet ho předjel bez potíží. Tandy si však špatně zvolil stranu do zatáčky a Marco Mapelli ho tak trochu zablokoval. To dalo šanci Vanthoorovi do poslední zatáčky. Tandy se však nechtěl vzdát druhého místa a došlo ke kontaktu, který poslal Vanthoora s BMW mimo trať. Kvůli velkému odstupu od čtvrtého místa byl poté tento kontakt uznán jako racing incident a nebyl tedy nijak penalizován.

View post on Instagram
 

Z vítězství se tak mohli radovat Mathieu Jaminet a Matt Campbell s Porsche Penske číslo 6. Druzí skončili Tandy s Nasrem ve druhém Porsche týmu Penske Motorsport. Třetí a čtvrté místo připadlo vozům týmu BMW M Team RLL. Páté místo v cíli brala lepší z Acur, tedy vůz číslo 93. Cadillacy skončili na 6., 7. a 8. místě. Deváté místo získalo soukromé Porsche 963 týmu JDC Miller MotorSports a desáté Aston Martin Valkyrie týmu The Heart of Racing.

View post on Instagram
 

„Konečně jsme také vyhráli. Ne moc dlouho po startu jsme kolidovali s Lamborghini, a proto jsem nečekal tak dobrý výsledek. Avšak perfektní strategie nás opět vrátila na špici. Byl to velmi těsný souboj i s našimi týmovými kolegy, ale nakonec se nám to podařilo dovést. Už se nemůžu dočkat na příští závod v ulicích Detroitu,“ komentoval vítězství Mathieu Jaminet.

Foto: Porsche AG

Ve skupině GTD PRO zvítězilo již dříve zmiňované Porsche 911 GT3.R týmu AO Racing. Klaus Bachler totiž získal náskok přes 10 vteřin a ten už pak v závěrečné hodině jen udržoval Laurin Heinrich. Stříbro si z Kalifornie odváží tým DragonSpeed a jejich Ferrari 296 GT3. Z bronzu se raduje posádka Corvetty číslo 3 týmu Corvette Racing by Pratt Miller Motorsports.

View post on Instagram
 

„Vloni jsme tu vyhráli s Rexym a letos se nám to povedlo s Roxy. Do boxů jsme v prvním kole zastávek jeli jako jedni z prvních, a to se ukázalo být tou správnou strategií. Vítězství znamená, že nyní vedeme tabulku, ale stále ještě zbývá sedm závodů, takže není potřeba z toho vyvozovat nějaké unáhlené závěry,“ řekl Klaus Bachler.

Foto: Porsche AG

Třídu GTD vyhrál Mercedes-AMG GT3 týmu Winward Racing posádky Russell Ward a Philip Ellis. Druhé místo pro tým Vasser Sullivan Racing získali s Lexusem RC F GT3 Jake Hawksworth a Parker Thompson. Třetí místo si ve skupině GTD připsala posádka Manny Franco a Daniel Serra s Ferrari 296 GT3 týmu Conquest Racing.

View post on Instagram
 

Kompletní výsledky závodu v Laguna Seca si můžete prohlédnout zde. Příště zavítá šampionát IMSA do města Detroit. V jeho ulicích se budou závodní vozy prohánět 30. - 31. května. Závod bude stejně jako v Long Beach trvat pouze 100 minut.

View post on Instagram
 

Související témata

 komentářů
Sdílej