Další vítězství pro Porsche Penske
/ Čtvrtý závod šampionátu IMSA znamenal čtvrté vítězství v řadě pro tým Porsche Penske Motorsport. Tentokrát však zvítězil vůz číslo 6. Sedmička skončila po souboji s BMW číslo 24 druhá. V GTD PRO se z úspěchu znovu raduje AO Racing. GTD vyhrál tým Winward Racing.
Čtvrté pokračování seriálu IMSA se konalo v městě Monterey na okruhu Laguna Seca. Po velmi těsné kvalifikaci fanoušci očekávali velmi těsné souboje. Hlavním tahákem tohoto závodu byl bezpochyby souboj v kvalifikaci vládnoucích BMW M Hybrid V8 a závodů vyhrávajících Porsche 963. V kategoriích GTD PRO a GTD mělo také šanci na úspěch velké množství vozů.
Ze startu se žádné drama neodehrálo a Dries Vanthoor se v BMW číslo 24 ujal vedení, následovaný oběma Porsche týmu Penske. Start však nebyl jen plný úspěchů. Dan Harper si v BMW M4 GT3 EVO zkomplikoval život, když porušil startovací formaci ještě před startovní čárou a dostal tak penalizaci průjezdu boxy a propadl se až na konec pole.
Do první zastávky v boxech se o vedení ve všech třech kategoriích sváděli velmi těsné souboje, které občas vyústily i v kontakt, kdy se například Porsche Penske číslo 6 lehce srazilo s Lamborghini Huracán GT3 Evo číslo 45. Mezitím se ještě stihlo druhé Porsche Penske dostat do vedení.
Smůla tentokrát potkala vůz Aston Martin Valkyrie. Poprvé se zdálo, že stíhá špičku a vzápětí byl vidět, jak se plíží do boxů s defektem kola. Během prvního kola zastávek v boxech jsme si také připomenuli minulý závod Formule 1 v Miami. Úplně stejně jako se v tamějším sprintu srazili v boxech Verstappen a Antonelli se zde srazili Alec Udell v Chevroletu Corvette Z06 GT3.R týmu DXDT Racing se Stevanem McAleerem ve Ferrari 296 GT3 týmu Triasi Competizione.
V polovině závodu byli na čele obě Porsche 963 týmu Penske. V závěsu za nimi se nacházeli obě BMW M Hybrid V8 týmu RLL.
Do čela skupiny GTD PRO se mezitím nenápadně vypracoval Klaus Bachler s Porsche 911 GT3 R týmu AO Racing. Zde si dovolí zmínit jednu zajímavost. Tým AO Racing jako již tradičně vystřídal design svého zeleného tyranosaura Rexyho za růžovou tyranousauřici Roxy. Kategorii GTD v polovině závodu vedl Parker Thompson s Lexusem RC F GT3 týmu Vasser Sullivan Racing.
Problémy poté potkaly Acuru ARX-06 číslo 60. Nejdříve byl Colin Braun široky v jedné ze zatáček a poté došlo při výjezdu na cílovou rovinku ke kontaktu mezi ním a Corvettou Z06 GT3.R číslo 3. Pro Colina Brauna v Acuře to znamenalo neplánovanou zastávku v boxech, kvůli poškození zadní části vozu a propad pořadím až mezi vozy GT3.
Další velký zvrat přišel s 50 minutami do konce závodu. Nick Tandy s Porsche 963 číslo 7 pokazil výjezd z boxů, a tak ho bez větších obtíží předjel týmový kolega Mathieu Jaminet. Dlouho se zdálo, že je rozhodnuto, avšak ke konci přišla strhující bitva o vítězství. Jaminet se několikrát zasekl za Hypercary, které se snažil předjet o kolo a to znamenalo, že se na něj dotáhli jak druhý Tandy, tak třetí Vanthoor s BMW.
Vše nakonec vyústilo v úplně poslední zatáčce. Těmto třema jezdcům se do cesty připletlo Lamborghini Huracán týmu Pfaff Motorsports. Jaminet ho předjel bez potíží. Tandy si však špatně zvolil stranu do zatáčky a Marco Mapelli ho tak trochu zablokoval. To dalo šanci Vanthoorovi do poslední zatáčky. Tandy se však nechtěl vzdát druhého místa a došlo ke kontaktu, který poslal Vanthoora s BMW mimo trať. Kvůli velkému odstupu od čtvrtého místa byl poté tento kontakt uznán jako racing incident a nebyl tedy nijak penalizován.
Z vítězství se tak mohli radovat Mathieu Jaminet a Matt Campbell s Porsche Penske číslo 6. Druzí skončili Tandy s Nasrem ve druhém Porsche týmu Penske Motorsport. Třetí a čtvrté místo připadlo vozům týmu BMW M Team RLL. Páté místo v cíli brala lepší z Acur, tedy vůz číslo 93. Cadillacy skončili na 6., 7. a 8. místě. Deváté místo získalo soukromé Porsche 963 týmu JDC Miller MotorSports a desáté Aston Martin Valkyrie týmu The Heart of Racing.
„Konečně jsme také vyhráli. Ne moc dlouho po startu jsme kolidovali s Lamborghini, a proto jsem nečekal tak dobrý výsledek. Avšak perfektní strategie nás opět vrátila na špici. Byl to velmi těsný souboj i s našimi týmovými kolegy, ale nakonec se nám to podařilo dovést. Už se nemůžu dočkat na příští závod v ulicích Detroitu,“ komentoval vítězství Mathieu Jaminet.

Ve skupině GTD PRO zvítězilo již dříve zmiňované Porsche 911 GT3.R týmu AO Racing. Klaus Bachler totiž získal náskok přes 10 vteřin a ten už pak v závěrečné hodině jen udržoval Laurin Heinrich. Stříbro si z Kalifornie odváží tým DragonSpeed a jejich Ferrari 296 GT3. Z bronzu se raduje posádka Corvetty číslo 3 týmu Corvette Racing by Pratt Miller Motorsports.
„Vloni jsme tu vyhráli s Rexym a letos se nám to povedlo s Roxy. Do boxů jsme v prvním kole zastávek jeli jako jedni z prvních, a to se ukázalo být tou správnou strategií. Vítězství znamená, že nyní vedeme tabulku, ale stále ještě zbývá sedm závodů, takže není potřeba z toho vyvozovat nějaké unáhlené závěry,“ řekl Klaus Bachler.

Třídu GTD vyhrál Mercedes-AMG GT3 týmu Winward Racing posádky Russell Ward a Philip Ellis. Druhé místo pro tým Vasser Sullivan Racing získali s Lexusem RC F GT3 Jake Hawksworth a Parker Thompson. Třetí místo si ve skupině GTD připsala posádka Manny Franco a Daniel Serra s Ferrari 296 GT3 týmu Conquest Racing.
Kompletní výsledky závodu v Laguna Seca si můžete prohlédnout zde. Příště zavítá šampionát IMSA do města Detroit. V jeho ulicích se budou závodní vozy prohánět 30. - 31. května. Závod bude stejně jako v Long Beach trvat pouze 100 minut.