Ferrari představilo evoluci vozu 296 GT3, nasadí ho už příští rok
/ Legendární italská automobilka ve Spa-Francorchamps představila novou evoluci svého GT3 speciálu, který ponese název Ferrari 296 GT3 Evo. Debut se chystá už v příštím roce.
Ve vytrvalostních závodech se italské automobilce daří, ale to neznamená, že by usnula na vavřínech. O uplynulém víkendu ve Spa-Francorchamps tak byla představena nová variace Ferrari 296 GT3 s názvem Evo.

Dominance McLarenu! V Rakousku zvítězil Norris před Piastrim
Aktuální vůz sice závodí teprve třetím rokem, ale vzhledem k velké konkurenci ve třídě GT3 se Ferrari rozhodlo pro nový upgrade. Ten se poprvé na závodní trati objeví již v příští sezóně. Kdy přesně, to zatím není jasné, ani kdy dojde k nasazení v nejvyšší sérii FIA WEC. Stejně tak ještě není známá ani cena upgradu nebo nového vozu.
Ferrari 296 GT3 Evo i nadále pohání třílitrový motor V6 s dvojitým přeplňováním. Největší změny se odehrály hlavně kolem oblasti zavěšení a převodovky, která by měla vozu poskytovat lepší točivý moment jak v nízkých, tak i vysokých rychlostech.
Znát je také upravená aerodynamika, kde se Italové inspirovali mimo jiné i svými soupeři v šampionátu WEC. Dojde ke zlepšení stability přední části vozu. Zároveň nejvýraznější změnou pak prošlo zadní křídlo, které bude nově snadno upravitelné jediným šroubem.
Zapracovalo se také na chlazení, a to zejména brzd a kokpitu. Evo má dvojici nasávacích otvorů na kapotě. Proudění vzduchu kolem brzd se zvětšilo o více než 20%. Sami jezdci pak dostanou další ventilátor do kokpitu.
Ferrari 296 GT3 Evo má být k dispozici nejen jako úplně nový vůz, ale také ve formě upgradu, a to už v příštím roce. Konkrétní datum ale zveřejněno zatím nebylo.

Malí závodníci, pozor! Startuje druhá kartingová akademie
„Když jsme změnili náš GT3 projekt z vozu 488 na 296, znamenalo to pracovat s úplně novým motorem, šasi i aerodynamikou. Jak se dalo čekat, během prvních sezón jsme pochopili hodně věcí ohledně spolehlivosti, komfortu jezdců a také aerodynamiky. Například jsme objevili problém se stabilitou vozu, když jsme následovali jiné auto,“ řekl šéf vytrvalostní divize Ferrari Antonello Coletta.
„Vzali jsme všechna data a začali přemýšlet nad verzí Evo. Pak přišel první test a posledních šest, sedm měsíců jsme na tom pracovali. Nyní máme k dispozici auto, které splňuje všechny naše cíle. Věříme, že jsme odvedli dobrou práci a že toto auto, které jsme představili před dvěma a půl lety jako velkou novinku ve světě GT3, nyní dostane kvalitní evoluci,“ dodal Coletta.
U Ferrari mají rozhodně na co navazovat. Vůz 296 GT3 patří mezi nejúspěšnější modely ve své třídě se 140 vítězstvími ze 343 závodů, kterých se zúčastnil. K tomu je třeba připočíst i pět titulů z GT World Challenge Europe Endurance Cup a také klíčová vítězství v závodech Nürburgring 24 nebo v Daytoně.