Reklama
background
imsa 25 ra bmw podium

Haváriemi posetá Road America vynesla BMW vítězný double

Jakub Fröhlich

5 min čtení
 komentářů

/ Osmý závod šampionátu IMSA se konal na okruhu Road America. Již od začátku bylo zřejmé, že velká část závodu se pojede neutralizovaná, jelikož hned v první zatáčce došlo k havárii jedné z LMP2. Ve finále se ze závodu stal souboj mezi oběma BMW a Acurou číslo 93. BMW svá umístění ubránilo a mohlo se tak radovat z prvních dvou míst. Navíc ještě vůz BMW číslo 1 vyhrál v kategorii GTD PRO.

Po závodě na kanadském Mosportu se na Road Americe ve Wisconsinu opět vrátili do akce i vozy kategorie GTP. Z pole postion startovala Acura číslo 93. Závod však byl neutralizován dříve, než měl šanci pořádně začít. V první zatáčce kolidovaly Orecy číslo 22 a 04. Vůz číslo 2 týmu United Autosports v důsledku tohoto kontaktu narazil do zdi, a tak byla vyhlášena první full course yellow.

View post on X

Po zhruba 15 minutách byl závod restartován, ale hned vzápětí byla full course yellow vyhlášena znova. Mimo trať tentokrát vycestoval vůz kategorie GTD. Ferrari číslo 70 nabouralo levým zadním kolem do zdi v sedmé zatáčce.

View post on X

Obnovené zelené vlajky trvalo i podruhé zhruba 15 minut. Tentokrát se však závodilo o poznání déle. Další incident totiž přišel „až“ po 30 minutách, když Oreca číslo 52 nabourala čelně do zdi. Restart tentokrát proběhl rychleji, ale opakoval se incident v první zatáčce.

View post on X

Alexander Sims v Corvettě číslo 3 kolidoval s Danem Harperem v BMW číslo 48. Corvetta skončila kufrem napřed v pneumatikové bariéře. Ještě v tom stejném kole došlo ke kontaktu mezi druhou Corvettou, tedy vozem číslo 4 v rukou Nickyho Catsburga, a Porsche číslo 77 týmu AO Racing. Hůř opět dopadla Corvetta, která skončila otočená uprostřed trati.

View post on X

Poté ještě došlo k vytlačení Cadillacu Jordana Taylora z trati při souboji s Porsche Nicka Tandyho. Taylor na trávě udělal hodiny, ale bez většího poškození pokračoval dál. Od té doby už však závod nabral klidnější obrátky. Jediné, co se v tomto ohledu do konce závodu stalo, bylo odstavení Corvetty číslo 4 u krajnice, kvůli poruše.

View post on X

O vítězství se bojovalo ve všech třídách až do úplného konce. V kategorii GTD se snažili obě BMW za sebou udržet Acuru číslo 93, což se jim povedlo. Zvítězilo proto BMW M Hybrid V8 číslo 24 posádky Dries Vanthoor a Philipp Eng. Druhé místo obsadilo BMW číslo 25 a třetí Acura číslo 93.

View post on Instagram
 

„Je to úžasný výsledek. Nejenže jsme vyhráli v GTP, ale dokonce jsme obsadili první dvě místa. Náš víkend začal dobře a poprvé se nám letos proměnilo dobrou kvalifikaci proměnit ve vítězství. Tým byl úžasný, Philipp odvedl skvělou práci a strategie byla naprosto bezchybná. Doufám, že se nám do konce sezony povede získat další dobrý výsledek,“ řekl Dries Vanthoor.

Letošní dominance vozů Porsche byla na Road Americe prolomena. Obsadili totiž 5. a 11. místo. Vůz číslo 7 totiž dostal za kontakt s Taylorem penalizaci průjezdu boxy. Naopak slušný víkend měl opět Cadilac. Získali 4. 8. a 9. pozici.

View post on Instagram
 

Ještě lepší víkend však měl Aston Martin. Ti získali rekordní šesté místo se ztrátou pouhých 16 vteřin na vítěze. Je tedy velmi dobře vidět, že vývoj Valkyrie postupuje úspěšně vpřed.

View post on Instagram
 

Tvrdý souboj o vítězství se odehrál i v kategorii LMP2. Nejlépe z něj nakonec vyšel vůz číslo 99 týmu AO Racing. Spike, jak je vůz přezdíván, dosáhl na své úplně první vítězství minule v Mosportu. Jedná se tedy o druhé vítězství v řadě. Druhé místo získal tým Inter Europol Competition a třetí TDS Racing.

View post on Instagram
 

BMW však netriumfovalo jen v kategorii GTP. Úspěch slavili i mezi vozy GTD PRO. BMW M4 GT3 EVO číslo 1 týmu Paul Miller Racing posádky Neil Verhagen a Madison Snow si dojelo pro vítězství. Druhé místo obsadil Ford Mustang číslo 64 týmu Ford Multimatic Motorsports a třetí Ferrari číslo 81 týmu DragonSpeed.

View post on Instagram
 

Ani v kategorii GTD nebylo vítězství zadarmo. Ferrari číslo 021 týmu Triasi Competizione se muselo v poslední části závodu bránit hned několika útokům od soupeřů. Nakonec však první pozici uhájili. Na pódiu je doplnili Lamborghini Huracán týmu Forte Racing a Ferrari týmu Conquest Racing.

View post on Instagram
 

Šampionát IMSA bude pokračovat už za dva týdny na okruhu Virginia International Raceway. Na VIR však budou závodit jen vozy GT3, tedy kategorie GTD PRO a GTD. Všechny kategorie se vrátí na závodní dráhu až v září při závodě 6 hodin Indianapolisu.

Související témata

 komentářů
Sdílej