Hypercary beze změny do roku 2032, pokračuje spolupráce s IMSA
/ Dlouho očekávané prodloužení současné platformy Hypercar potvrzeno, nejvyšší kategorie WEC tak zůstává beze změn až do roku 2032. Zároveň pokračuje úzká spolupráce se zámořskou sérií IMSA. Ta ovšem připouští možné úpravy.
Těsně před víkendem v Le Mans oznámilo ACO společně s FIA prodloužení aktuální homologace platformy Hypercar až do konce roku 2032. Jde o dlouho očekávané druhé prodloužení. To předchozí garantovalo platnost aktuálních technických pravidel do konce sezóny 2029.
Aktuální generaci vozů hypercar, a to ve variantě LMH a LMDh, tak budeme ve WEC vídat dalších sedm let. Tímto krokem se promotéři snaží vyjít vstříc zejména novým značkám, které se na svůj vstup do šampionátu teprve chystají, tedy Genesis, Ford a McLaren.
Zároveň ACO oznámilo pokračování úzké spolupráce se sérií IMSA, také do sezóny 2032, čímž zajišťují stabilitu celé scény vytrvalostních závodů a hlavně týmů závodících napříč oběma šampionáty.
„Vytrvalostní závodění se těší nebývalému zájmu na globální úrovni a spolupráce ACO a IMSA je samotným středobodem tohoto úspěchu,“ řekl prezident ACO Pierre Fillon.
„Společně jsme dali dohromady tato technická pravidla a regulace, která dokázala nabídnout relevanci a příznivé financování, čímž jsme nalákali nevídaný zájem automobilek,“ doplnil prezident série IMSA John Doonan.
IMSA se díky spolupráci může i nadále těšit na tři automatické pozvánky do Le Mans pro vítězné týmy ze svých kategorií. Dále si také série ponechá exkluzivní práva na závodění prototypů LMP2 a LMP3 v severní Americe. Právě kategorii LMP2 pak čekají velké změny, kdy se od sezóny 2028 přejde na úplně novou generaci vozů.
Zámořská série IMSA si také nadále ponechá právo využívat název Le Mans pro svůj závěrečný podnik sezóny. Ten se jezdí na okruhu Road Atlanta jako Motul Petit Le Mans.
Na druhou stranu ovšem IMSA odmítla potvrdit zachování totožných pravidel GTP, tedy platformy LMDh, po roce 2029. Američané se nechtějí vzepřít WEC, naopak s dalším prodloužením aktuální generace vozů souhlasí, ale zástupci série IMSA se chtějí ještě sejít s výrobci a prodiskutovat možné drobné úpravy.
Finálně by mělo být jasno nejpozději před vytrvalostním závodem Daytona 24 v lednu 2026.