Katarská dominance v podání Ferrari s výsledkem 1-2-3
/ Odstartovala nová sezóna šampionátu FIA WEC úvodním závodem na 1812 kilometrů na katarském okruhu Losail. Start snů prožívá Ferrari, které dominovalo kategorii Hypercar a obsadilo celé pódium stylem 1-2-3. Diváky pak držel u obrazovek zejména souboj o vítězství ve třídě LMGT3, kde se až do posledních metrů rozhodovalo mezi Corvettou a McLarenem.
Závod na 1812 kilometrů měl mít 335 kol, ale kvůli vyššímu počtu Safety Carů se nakonec zvládlo odjet jen 318 kol. Vítězná posádka #50 Ferrari AF Corse ve složení Antonio Fuoco, Miguel Molina a Nicklas Nielsen je zvládla v čase 10:01:39.098 a s náskokem dvou a půl sekund před #83 AF Corse s trojicí Robert Kubica, Yifei Ye a Philip Hanson. V posledním stintu na Kubicu neustále dotíralo druhé Ferrari AF Corse s číslem 51 ve složení Alessandro Pier Guidi, James Calado a Antonio Giovinazzi.
Ferrari to ovšem nemělo vůbec lehké, závod v Kataru byl totiž dramatický od startu až do cíle. Snad každá posádka potýkala s nějakými problémy, včetně Ferrari. Při jedné ze Safety Car fází naopak měla italská automobilka na mále a do čela se dostaly oba vozy Cadillac Hertz Team JOTA. Jenson Button s Alexem Lynnem si ale neporozuměli a za Safety Carem oba prototypy spolu kolidovaly.
Houževnost prokázali u Toyota Gazoo Racing. Posádky s číslem 7 a 8 se dlouho pohybovaly dokonce na celkovém 4. a 5. místě, což byl po nepovedené kvalifikaci velký úspěch, ale při posledních zastávkách oba vozy přeskočila posádka #15 BMW M Team WRT s trojicí Dries Vanthoor, Raffaele Marciello a Kevin Magnussen. Pro Dána šlo o premiéru ve FIA WEC po odchodu z Formule 1.
Toyoty tak nakonec kompletovaly nejlepší šestku. Pokračovala rovněž frustrace u Porsche Penske, kde obě posádky dojely až na 10. a 11. místě. Ještě větší hořkost ale museli zkousnout u Alpine. Francouzská stáj nedokázala získat ani bod. Klasifikaci Hypercarů uzavřel Aston Martin s číslem 009, zatímco druhý vůz s posádkou 007 byl jediným odstoupivším ze závodu, a to pro potíže s převodovkou.
Ve třídě LMGT3 se rovněž bylo na co dívat. O vítězství se bojovalo až do posledních metrů, kdy dramatický souboj předváděla Corvetta TF Sport s číslem 33, ve složení Ben Keating, Jonny Edgar a Daniel Juncadella, s McLarenem v barvách #59 United Autosports , ve kterém se prostřídali James Cottingham, Sébastien Baud a Grégoire Saucy. Právě Saucy se v posledním stintu pustil do velkého útoku, který ale Juncadella ustál a britský TF Sport si připsal cenné vítězství.
Pódium LMGT3 doplnilo BMW M4 stáje #31 The Bend Team WRT ve složení Yasser Shahin, Timur Boguslavskiy a Augusto Farfus. Také o poslední pódiové umístění se bojovalo do posledních metrů a v cíli 3. až 5. místo dělily necelé 4 desetiny vteřiny. Naopak z pole position startující posádka #95 United Autosports dokončila závod až na 7. místě.
Letošní sezóna FIA WEC pokračuje 20.4. závodem na 6 hodin na okruhu v italské Imole.
