Kout v Mostě vybojoval vítězství a udržel vedení v šampionátu
/ Šampionát TCR Eastern Europe se po dvou podnicích v Rakousku přestěhoval do Česka. Závodní víkend Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most nabídl divákům triumfy domácích závodníků Martina Kadlečíka a Adama Kouta, kteří zvítězili navzdory překážkám v podobě proměnlivého počasí nebo červených vlajek.
Autodrom Most byl třetí zastávkou TCR Eastern Europe v roce 2025 a stal se symbolickým poločasem letošní sezóny. Kout s Kadlečíkem vedli průběžné pořadí šampionátu a po výhrách v Mostě si své pořadí ještě upevnili.
Pro Kadlečíka z týmu Aditis Racing byl Racing Journal Speed Fest o něco úspěšnější, konkrétně o šest bodů, které dokázal stáhnout na lídra Kouta a nyní je v průběžném pořadí dělí pouze dva body. A to do konce sezóny zbývají ještě tři podniky, což znamená šest závodů.
Kout z týmu Hyundai Janík Motorsport vykročil do závodního víkendu ze všech nejlépe. Na domácí půdě získal pole position s náskokem bezmála půl sekundy před Kadlečíkem a ve vzduchu visela Koutova dominantní jízda v prvním závodě. Jenže když se krátce před startem spustila dešťová přeháňka, bylo jasné, že nepůjde o tradiční sobotní podívanou, v níž se přeci jen předjíždí o trochu méně než ve druhém závodě.
Navzdory přeháňce nikdo před startem nepřezouval na pneumatiky do deště. Všichni zůstávali na slickách. Koutovi se start z pole position nepovedl a Kadlečík toho maximálně zužitkoval. Převzal vedení před Groszkem a dva černé vozy Audi RS3 LMS se usadily na čele před Ghermandim a Koutem.
Honda Civic v rukou Ghermandiho byla na mokru nejrychlejším strojem na trati. Jenže jeho pokus o předjetí Groszka skončil kolizí a obdobně dopadl i následný Koutův pokus o předjetí Ghermandiho. Incidenty okořeněný první závod samozřejmě nenechali sportovní komisaři bez povšimnutí. Ghermandi se na startovním roštu na Slovakia Ringu propadne o tři pozice, Kout obdržel desetisekundovou penalizaci.
O chaosu na trati neměl Kadlečík ani ponětí. Před sebou měl jen prázdný asfalt a od prvního do posledního kola směřoval k druhé výhře letošní sezóny. Naopak nejvíce ze všech incidentů těžil domácí Petr Čížek, který vodí svou Cupru po mosteckém okruhu s naprostou jistotou, a právě zde se mu pravidelně daří. Incidenty před ním mu otevřely cestu ke skvělému druhému místu a na třetím místě dojel Jiří Zbožínek s Hyundai Elantra.
Ve druhém závodě však Čížek už vydařený výsledek nezopakoval. Stal se obětí incidentu Ghermandiho s Žarkem Knegem v první šikaně. Ital narazil do Chorvatského závodníka a společně zablokovali trať, přičemž za nimi jedoucí Čížek už se jim nestihl vyhnout.
Následovaly červené vlajky a dlouhé čekání. Koutova cesta za triumfem v druhém závodě se tak protáhla, ale nakonec svou jízdu dotáhl do vítězného konce před Kadlečíkem a jejich bodový rozdíl v průběžném hodnocení se smrskl na pouhé dva body. Třetí dojel Groszek a navzdory 37bodové ztrátě má ještě teoretickou šanci na titul. Jak totiž ukázal Racing Journal Speed Fest, závody TCR Eastern Europe jsou v mnoha ohledech nevyzpytatelné a stát se může cokoliv, ať už v sobotu, nebo v neděli.