Reklama
background
Lambo Hypercar 1

Lamborghini pozastavuje svůj LMDh program

Lukáš Redl

3 min čtení
 komentářů

/ Po dvou letech se italská značka Lamborghini rozhodla pozastavit své působení ve vytrvalostních závodech v kategoriích Hypercar a GTP. Po dvou sezónách je program kolem vozu SC63 pravděpodobně u svého konce.

V posledních měsících počet zájemců o vrcholnou kategorii Hypercar a GTP ve vytrvalostních závodech rostl raketovým tempem. Šampionát WEC i zámořská IMSA se těší zájmu a není pochyb o tom, že prožívají svou zlatou éru. Nyní se ovšem v jednom případě karta obrátila – Lamborghini.

Italská značka se po dvou sezónách rozhodla přehodnotit své plány v oblasti motorsportu a pozastavit program SC63 LMDh. Toto rozhodnutí přichází jen krátce po oznámení nového vozu GT3, který absolvuje svůj debut v příštím roce.

Ačkoliv Lamborghini oficiálně hovoří jen o pozastavení, z oficiálního oznámení je patrné, že se možná jedná o úplný konec v nejvyšší kategorii vytrvalostních závodů. Nový vůz Temerario GT3 se nyní stává tahounem značky, navíc s plány připravit v roce 2027 ještě speciální verzi Super Trofeo.

Lamborghini začalo svou cestu v šampionátech WEC a IMSA v loňském roce ve spolupráci s týmem Iron Lynx. V rámci mistrovství světa absolvovalo všechny závody, zatímco v zámoří se zúčastnilo čtyř vybraných podniků. Jenže spolupráce s Iron Lynx následně skončila a Lamborghini čelilo nutnosti si vše zajišťovat a financovat samo. Pro letošek tak vzala pomoc od Riley Technologies, ale nikoli v pozici partnera.

I to byl jeden z důvodů, proč se italská značka nemohla podřídit novému pravidlu ve WEC, které vyžaduje od automobilek nasazovat minimálně dva vozy kategorie Hypercar. Lamborghini se tak rozhodlo letos závodit jen ve vybraných závodech série IMSA.

Hlavním letošním cílem bylo najít nového partnera, který by program vozu SC63 převzal a pomohl i s návratem do WEC, ale to se italskému výrobci sportovních vozů nepodařilo.

„Rádi bychom se vrátili do WEC, ale je to dražší než IMSA. Musíte nasazovat dva vozy a závodí se po celém světě, a to něco stojí. Na počátku jsme počítali s nějakými podmínkami, a ty se změnily. S vývojem projektu navíc přišly další náklady, a to jak finanční, tak technologické, s čímž jsme nepočítali,“ řekl Rouven Mohr, šéf technologií Lamborghini.

Ačkoliv se do projektu LMDh prototypu pustilo Lamborghini se zkušeným Ligierem, automobilka přiznává, že program Hypercar podcenili a nemají tak velké kapacity, jako jejich konkurenti.

Loni ve WEC obsadilo Lamborghini celkové 8. místo s 11 body. Nejlepšího výsledku dosáhla italská značka v Le Mans, kde dojela do cíle na 10. příčce. Naopak v sérii IMSA dvakrát dokončila sedmá, a to loni v Sebringu a letos ve Watkins Glenu.

Lamborghini se letos představí v sérii IMSA ještě dvakrát, a to v Indianapolis a na Road Atlantě. Hlavními jezdci týmu jsou bývalí piloti F1, a to Romain Grosjean a Daniil Kvyat.

Související témata

 komentářů
Sdílej