Reklama
background
Martin Macík

Macík se v Mostě utká s evropskou elitou truckracingu

Adriana Zahnašová

4 min čtení
 komentářů

/ Letošní Czech Truck Prix 2025 (28. – 31. srpna) slibuje na závěr prázdnin motorsportový víkend, jaký Most ještě nezažil. Na startu mistrovství Evropy okruhových tahačů se poprvé mezi evropskou elitou představí dvojnásobný vítěz Dakaru Martin Macík – tentokrát ne v pouštním speciálu, ale za volantem závodního Iveca německého týmu Hahn Racing.

Pro české fanoušky to znamená jedinečnou příležitost vidět dakarského šampiona v premiéře na asfaltu, a to proti nejlepším truckovým jezdcům Evropy. Motoristický svátek ale nekončí jen u trucků – na mostecký okruh se vrátí také NASCAR Euro Series s českým esem Martinem Doubkem, dvojnásobným šampionem kategorie EuroNASCAR 2, a fanoušci se mohou těšit i na doprovodné historické závody, autogramiády, dětské zóny a atmosféru, kterou jinde nezažijí. Zeptali jsme se Martina, jak se na svou premiéru na mosteckém asfaltu připravuje a co mohou fanoušci od jeho účasti očekávat.

Jaké byly vaše první dojmy, když jste poprvé seděl za volantem okruhového trucku?

Jak je to jiné, ale přitom do určité míry stejné. Pořád je to kamion. Kabina je úplně jinak uzpůsobená, takže jsem se hlavně musel zorientovat. Co se týká samotné jízdy, tak už jsem okruhový truck řídil loni právě v Mostě, takže tam tolik překvapení nebylo. Rozdíl je např. v přetížení, které je na okruhu opravdu cítit, v terénu se spíš potýkáme s nárazy.

Jak probíhá vaše příprava na Czech Truck Prix – v čem je největší rozdíl oproti tréninku na Dakar?

Na Dakar je příprava hodně fyzická. Kromě tréninku v posilovně jde i o tréninkové jízdy přímo v kamionu, které pořádám pravidelně s fanoušky. Tohle je jiné. Pořád se musím udržet v kondici, ale jde hodně o studium – jak co nejefektivněji projíždět zatáčky, jak se vůbec chovat v soubojích kolo na kolo a další. To jsou věci, které v terénu tolik nevyužijete, tam kolem vás nikdo nejede, občas potkáte jedno, dvě auta a spíš řešíte, jak se dostat přes dunu nebo jinou překážku.

Na mosteckém okruhu budete závodit s kamionem Lucase Hahna – co je pro vás na jeho ovládání nejtěžší?

U sebe v kamionu mám posádku, se kterou máme jasně rozdělené role. Tady jsem na všechno sám, takže chvilku trvalo, než jsem si osahal, kde co je, jako třeba chlazení brzd.

Součástí vaší účasti je i speciální program pro fanoušky v komunitě #DyckyDakar – na co konkrétně se mohou těšit?

Do této komunity na WhatsAppu zveme každého, kdo si pořídí buď MM FAN PASS nebo MM VIP PASS. Je to něco, co dělám fakt rád, protože mi záleží na přímém kontaktu s fanoušky. Společně s mým týmem tam publikujeme obsah, který jinde nenajdou, takže například videa z příprav, hlasovky, odpovědi na otázky. Osobně jsem tam poměrně aktivní. Obsah bude přibývat i během samotného závodu, kdy s námi mohou fanoušci napřímo komunikovat co se týče organizačních záležitosti a také se dostanou k dalšímu zákulisnímu obsahu.

View post on Instagram
 

Je něco, co si chcete z dakarského přístupu přenést i na mostecký asfalt?

Já jsem poměrně tvrdohlavý a vytrvalý, takže když si za něčím jdu, chci toho dosáhnout. A to bude stejné jak na Dakaru, tak na okruhu. A stejně jako na našich závodech, i tady je důležitá týmová spolupráce. Přestože v kabině se mnou nikdo není, tak je potřeba souhra celého týmu, aby vše šlapalo.

Dal jste si pro mostecký závod nějaký cíl?

Dojet! (smích) Ne, snažím se poctivě připravovat a pořád je to kamion, takže vím, co dělám. Chci využít co nejvíc šancí dostat se dopředu, realisticky chci bojovat o první desítku. Uvidíme, jak s tím zamíchá reverse grid.

Czech Truck Prix & NASCAR: Závěr prázdnin nabušený motorsportem

Kromě napínavých soubojů Martina Macíka s evropskou truckovou špičkou a návratu Martina Doubka a NASCAR Euro Series čekají fanoušky i atraktivní závody historických závodních ikon – na gridu Super Sixties se sejde až 47 strojů, od Shelby Mustangů GT350 přes Fordy GT40 až po Lotusy Elan a Porsche 904 a další. Druhá doplňková série Triumph Competition & British GT přiveze na trať atmosféru britských závodů.

Fanoušci se mohou těšit i na tradiční čtvrteční spanilou jízdu, která přivede závodní speciály přímo do centra Mostu a v pátek si budou moci návštěvníci zdarma vyzkoušet běh na závodní dráze. Nebude chybět ani TruckFest, výstava amerických vozů, ale třeba i atrakce na diváckém svahu, které budou v rámci vstupenky zdarma. „Chceme, aby si Czech Truck Prix užili nejen skalní fanoušci motorsportu, ale celé rodiny. Je to víkend, kdy se Most stává mezinárodním centrem motorsportu, a zároveň místem, kde se lidé setkávají, baví a odjíždějí s krásnými zážitky.

Více info na webu www.autodrom-most.cz.

 komentářů
Sdílej