Jon Armstrong naprosto ovládl Rali Ceredigion
/ Rali Ceredigion se po celou délku odehrávala v režii jezdců M-Sportu, a hlavně Jona Armstronga. Ten si spolu se Shanem Byrnem dojel pro své premiérové vítězství v ERC rozdílem necelých 30 vteřin nad druhou posádkou M-Sportu Rometa Jürgensona se Siimem Ojou. Pódium uzavřel nejvážnější kandidát na titul Miko Marczyk. Martin Vlček se vítězstvím v rámci kategorie Master ERC také přiblížil titulu.
Oproti sobotě měla být neděle na Rali Ceredigion o polovinu kratší a možná i o něco snazší. První ze čtyř nedělních rychlostek také nastínila, jak se bude zbytek soutěže vyvíjet. Nejrychlejší čas zajel Jon Armstrong o 3,3 vteřiny před Rometem Jürgensonem.
Ani první průjezd budoucí power stage fanouškům nic moc nečekaného nenabídl. Nejrychlejší byl opět Jon Armstrong, který si tak v polovině dne navýšil náskok na Jürgensona na 13,8 vteřiny. Velká smůla však potkala Calluma Devina.
Ten již v sobotu předváděl vynikající výkony, ale poté ho vyřadil požár motoru. V neděli odstartoval díky super rally, ale závada s požárem v motorovém prostoru se opakovala a vystavila mu definitivní stopku.
Před odpolední sekcí poté svou roli sehrálo počasí. Pneumatikovou loterii vyhrál Jon Armstrong, když zvolil mokré pneumatiky. Třetí nedělní zkoušku totiž díky dešti a mokré vozovce vyhrál o více než 15 vteřin. Jak Romet Jürgenson, tak Miko Marczyk totiž zvolili určitou kombinaci mokrých gum se slickami, která jim neposkytovala dost gripu.
Pro většinu tak zůstala kvůli velký časový rozdílům power stage už jen formalitou při cestě na cílovou rampu. Andrea Mabellini benefitoval z dřívější startovní pozice. Vyhnul se silnějšímu dešti, a tak mohl rychlostkou doslova proletět a připsat si pět bonusových bodů.
Z powerstage dále brali body Jürgenson, Marczyk, Armstrong a Evans. Pro Armstronga však jistě bylo důležitější jeho premiérové vítězství v šampionátu ERC, a navíc na domácí půdě. Je sice Ir, ale Wales je jeho domovině z evropských soutěží nejblíže vzdálenostně i charakterově.
Umístění 1-2 Fordů Fiesta z dílen M-Sportu také vyvrací jakékoliv názory o tom, že Fiesta již v dnešní době nemůže v kategorii Rally2 konkurovat. Určití by se mohli chtít hádat, že Armstrong a Jürgenson neměli větší konkurenci, ale to je naprostá blbost. Špičkoví jezdci evropského formátu jako jsou Marczyk nebo Mabellini ani jednomu tento víkend nestačili.
Úspěch ve Walesu slaví i české barvy. Martin Vlček s Karolínou Zubíčkovou zvítězili v kategorii Master ERC. Na rozdíl od Vlčkova minulého vítězství na Barumce však byla ve Walesu konkurence v této kategorii poměrně slabá. Vlčkovým jediným pořádným vyzyvatelem se stal Eamonn Boland, který na něj v cíli ztrácel skoro 3 minuty. Pro Vlčka jsou body za vítězství z Walesu klíčové v cestě za titulem v této kategorii.
Zastoupení kategorie ERC3 bylo na Rali Ceredigion podobně slabé a nevýrazné. Vítězem se stal Eamonn Kelly, který jako jediný dokončil rally bez super rally. Zbylí Hubert Kowalczyk a Tymek Abramowski sobotní etapu nedokončili.
Mistrovství Evropy v rally nyní čeká dramatické vyústění. Začátkem října se totiž v Chorvatsku bude konat osmá a závěrečná soutěž tohoto šampionátu. Souboj o titul mistra Evropy zůstává i nadále těsný. Jasným favoritem však zůstává Miko Marczyk. Naopak Jon Armstrong se výsledky z Barumky a Walesu posunul na pozici outsidera v souboji o titul a aktuálně na třetí pozici v šampionátu.