Mads Østberg bude ve Zlíně chybět
/ Norský jezdec nakonec na Barumce závodit nebude. Aktuálně třetí muž mistrovství Evropy totiž nenašel spolujezdce. Definitivně také tímto vypadává ze souboje o titul.
Problémy Madse Østberga začaly již v minulé sezoně, kdy na Rally di Roma Capitale těžce havaroval. V jedné zatáčce šel pozdě na brzdy a na straně spolujezdce trefil v poměrně velké rychlosti strom. Sám Østberg vyvázl „jen“ se zlomeným žebrem, ale jeho spolujezdec Patrik Barth havárii odnesl mnohem hůře.
Zlomil si čelist a kyčel. Ihned po havárii byl převezen do nemocnice, kde musel podstoupit několik operací, což ho vyřadilo ze zbytku sezony. Svůj návrat plánoval na rok 2025. Bohužel, rehabilitace se protáhla, a tak Barth nemohl po boku Østberga opět usednout do soutěžního speciálu.
Mads Østberg se ale účasti v ERC v letošní sezoně nechtěl vzdát, a proto musel hledat náhradu. Nejdříve závodil se svým dlouholetým přítelem Torsteinem Eriksenem. Ten má však závazky i s mnohými dalšími jezdci, například s Andreasem Mikkelsenem.
Proto Eriksena ve Švédsku vystřídal Lucas Karlsson. V Polsku Østberga navigoval Giovanni Bernacchini. Na Barumce se měl na sedadlo spolujezdce vrátit Karlsson, ale dnes Mads Østberg oznámil, že tomu tak nebude.
„Bohužel nebudu moct tento týden odstartovat do Barum Czech Rally Zlín. Od začátku roku se potýkám s problémy se spolujezdcem, jelikož náš původní plán se nepovedlo naplnit, kvůli Patrikovým přetrvávajícím zdravotním problémům.“
„Bohužel se mi nepovedlo najít schůdné řešení pro tento víkend, a proto jsme se jako tým rozhodli nestartovat. Vrátím se,“ sdělil prostřednictvím sociálních sítí Østberg.
Neúčast na zlínské soutěži pro Østberga zároveň znamená konečnou v souboji o titul. Aktuálně se nachází na třetím místě se ztrátou 31 bodů na vedoucího Marczyka. Miko Marczyk i Andrea Mabellini by museli ve Zlíně získat minimální počet bodů, aby si Østberg uchoval alespoň teoretickou šanci na titul.