Reklama
background
wrc new manufacturers 2026/2027

Nové automobilky míří do WRC

Jakub Fröhlich

3 min čtení
 komentářů

/ V nedávné době koluje po internetu mnoho informací a úniků. Podle nich by se měly Renault a Stellantis prostřednictvím Lancie zajímat o vstup do WRC. Renault by měl do WRC vstoupit s novými pravidly, tedy rokem 2027 a Lancie již nyní testuje vůz kategorie Rally2 s plánovaným nasazením v roce 2026.

První zmínka o zájmu o vstup nových automobilek do šampionátu WRC se objevila zhruba v polovině srpna, kdy instagramová stránka dontcut.rallyfans zveřejnila příspěvek, ve kterém stálo: „Podle našich informací by se mělo blížit oznámení vstupu jedné automobilky do WRC. Dále chápeme, že dva úpravci také pracují na projektech pro rok 2027,“

Pod svým příspěvkem nejdříve napsali, že tyto informace mají od neznámého insidera. Před týdnem byl však popis upraven, pravděpodobně, aby se předešlo kontroverzi.

View post on Instagram
 

Další vodítko přišlo 24. srpna, kdy belgický motoristický web Auto Trends Magazine vydal na Facebook příspěvek informující o zájmu Renaultu rozšířit své motorsportové pole působnosti. Od letošního roku ve spolupráci s Prodrive provozují v rally raidových závodech vozy Dacia Sandrider.

V tomto příspěvku stálo, že v sídle Prodrive v Banbury se již vyvíjí šasi pro kategorii WRC27 pro Renault. Pod jakou značkou však bude Renault závodit nevíme. Osobně se domnívám, že jsou dvě možnosti. Buď Alpine, kvůli zázemí v rally díky kategorii RGT, nebo Dacia, kvůli rally raidovým závodům. Dále je v příspěvku zmíněn potenciální návrat Sébastiena Loeba do WRC.

Dnes byl odhalen poslední díl této skládačky. Na internet unikl záběr z testování soutěžního vozu Lancia Ypsilon. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná o vůz kategorie Rally2. Odvodit se to dá podle aerodynamického balíčku. Video totiž zachycuje příjezd ke kamionu s náhradními díly, takže podle výkonnosti to možné není.

Před pár dny však unikla ještě fotka jiné Lancie. Také se sice jedná o Lancii Ypsilon, ale tentokrát pravděpodobně o návrh vozu specifikace WRC27. Hlavní rozdíl lze pozorovat v zadním křídle, které je složitější, něž to, jaké mají vozy Rally2.

Watch on YouTube

Miki Biasion o tomto projektu mluvil již dříve, ale moc lidí mu nevěřilo. Od dnešního dne však jistě většina pochybovat přestane. Je otázka, jak to bude s nasazením tohoto mysteriózního vozu. Podle úniků by měl vůz Lancia Ypsilon Rally2 být homologován koncem letošního roku a v roce 2026 závodit v mistrovství světa.

Nevíme však jestli tento vůz vstoupí jako úplně nový do šampionátu WRC anebo jestli nahradí Citroën C3 Rally2, se kterým bude pravděpodobně sdílet mnoho součástek. Jelikož je Citroën aktuálně jedním z nejstarších vozů v kategorii Rally2, tak je více než pravděpodobné, že Lancia Ypsilon Rally2 by mohla být jeho evolucí a zároveň i náhradníkem. Na další detaily si bohužel budeme muset počkat.

Foto: Nicolay Xabi

Update: Pár hodin po zveřejnění tohoto článku se na YouTube objevilo video z mysteriózního testu Lancie Ypsilon. Dozvěděli jsme se, že se opravdu jedná o vůz kategorie Rally2 a že test proběhl ve Francii. Za volantem byl francouzský jezdec Yoann Bonato. Zvuk motoru je téměř identický s Citroënem C3 Rally2, který Bonato ve stejný den také testoval.

Oba vozy však zní jinak než současné Citroëny C3 Rally2, a proto se domnívám, že se jedná o evoluci. Jako velmi reálnou možnost bych proto viděl, že v roce 2026 budou ve stejné kategorii závodit jak Lancia Ypsilon Rally2, tak Citroën C3 Rally2 Evo. Z videa je také dobře vidět, že kromě zadního křídla je zpracování aerodynamického packetu téměř identické.

View post on Instagram
 

Související témata

 komentářů
Sdílej