Reklama
background
ypsilon vs c3 25 1

Stellantis upřednostní Lancii jako tovární vůz Rally2 před Citroënem

Jakub Fröhlich

3 min čtení
 komentářů

/ Po internetu kolují různé zvěsti okolo projektu návratu Lancie do rally, ale aktuální novinky ohledně vozu Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale působí více než pravdivě. Web Dirtfish se totiž dotazoval na vysokých pozicích ve Stellantisu a zjistil, že plánují jako továrnou podporovaný vůz zvolit právě Lancii. Na druhou stranu však dodávají, že na Citroën C3 nehodlají zanevřít.

Odhalení vozu Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale odpálilo doslova lavinu dalších spekulací. Zároveň však určitá nejistota vychází z vnitřní restrukturalizace motorsportového oddělení společnosti Stellantis.

View post on Instagram
 

Minulý týden bylo odhaleno, že ve Formuli E proběhne střídání značek vlastněných společností Stellantis. Maserati od příštího roku vystřídá Citroën, a proto vyvstává otázka co bude s projektem Citroënu v rally.

Web Dirtfish si kladl přesně tuto otázku, a tak využil svých kontaktů mezi vysoce postavenými lidmi v této společnosti. „Nic ještě není definitivně rozhodnuto, ale pravděpodobně bude Lancia, tím továrně podporovaným vozem. Na druhou stranu toto definitivně neznamená konec pro C3. Jsem si jist, že příští rok pojede několik dobrých jezdců s Citroënem C3,“ řekl Didier Clément, šéf zákaznického programu rally ve Stellantisu.

View post on Instagram
 

„Nadále budeme prodávat díly a z technické stránky podporovat C3, takže bude žít dál. Samozřejmě, že podpora jezdců jako je Yohan Rossel se přesune na Lancii. Ještě jednou chci však apelovat na to, že toto není konec projektu C3,“ dodává Didier Clément.

V tiskové zprávě představující Ypsilon Rally2 však byla věta: „Toto je jen začátek“. Proto pokračovalo dotazování dál. „Chtěli jsme tím naznačit, že toto je začátek projektu Rally2 pro Lancii. Do budoucna zatím nemáme žádné další oznámení, ale nikdy neříkám nikdy. Jsme novým příležitostem otevřeni,“ uzavřel Mayeul Tyl, spolupracovník Clémenta.

Aktuální situace tak připomíná vztah Audi R8 a Lamborghini Huracán v kategorii GT3 na okruzích. Audi přišlo na trh jako první a paradoxně jako úspěšnější, ale poté s projektem Formule 1 se zaměření přesunulo v GT3 na Lamborghini.

Oba vozy sice sdílejí stejný základ, ale v poslední době je již dále vyvíjeno jen Lamborghini a na Audi jsou jen dodávány díly. Příští rok na trh vstoupí Lamborghini Temerario GT3 a tím bude pro Audi R8 GT3 vesměs konec.

View post on Instagram
 

V rally bychom mohli očekávat něco podobného. Stellantis by mohl podporovat Citroën C3 i Lancii Ypsilon ve skupině Rally2. Poté však s příchodem kategorie WRC27 by se mohli ve Stellantisu zaměřit už jen na Lancii a dokončit tak její návrat do nejvyšší kategorie. Angažování značky Citroën do Formule E toto tvrzení jen podporuje.

wrc27 inspirace ecv2
Přečtěte si také

Co zatím víme o WRC27?

Související témata

 komentářů
Sdílej