Mercedes dopravil formule do Zandvoortu čistě na elektrický pohon
/ Německá automobilka se stala první stájí ve Formuli 1, která dopravila své monoposty do dějiště Velké ceny jen za použití elektrického pohonu. Kamion Mercedesu urazil mezi základnou v Brackley a okruhem Zandvoort celkem 673 kilometrů.
V letošním roce sice Mercedes o titul nebojuje, ale zaměřil se na jiné a také zajímavé milníky. Německá automobilka si připsala prvenství jako vůbec první stáj na startovním roštu Formule 1, která dopravila své monoposty na závod jen za použití elektrického pohonu.
Mercedes poslal po letní přestávce své vozy z britské základny v Brackley na 673 kilometrů dlouhou cestu do Nizozemska na okruh Zandvoort za použití tahačů Mercedes-Benz Trucks eActros 600. Ty Mercedes poprvé vyzkoušel při letošní Velké ceně Velké Británie, kdy tahače eActros 600 dopravily celý tým z Brackley na Silverstone, ale to šlo o poměrně krátkou cestu.
Tahače eActros 600 se pyšní výkonem až 600 kW a dojezdem minimálně 500 kilometrů. Celková kapacita baterií činí 600 kWh a nechybí podpora rychlonabíjení, která dokáže baterii nabít z 20% na 80% za pouhých 25 minut. Pro Mercedes jde tak o další ukázku pokroku v této oblasti.
Úspěch jde ruku v ruce s biopalivem HVO100, které Mercedes představil již v roce 2022. V sezóně 2024 už se tým mohl pyšnit tím, že ho využíval na 98% cestách po evropských závodech. Celkem tak Mercedes dokázal ušetřit přes 500 tun emisí CO2.
„K našemu závazku k udržitelnosti přistupujeme jako tým, takže se snažíme promyslet i další oblasti, nejen naše závody. I když výkon na trati je to hlavní, jsme nesmírně hrdí na to, že inovujeme i mimo okruh. Použití tahačů Mercedes-Benz Trucks eActros 600, které jsme prvně vyzkoušeli při domácím závodě v červenci, jsou dalším důležitým krokem na naší cestě k dekarbonizaci,“ řekla Alice Ashpitel, vedoucí oddělení udržitelnosti v týmu Mercedes F1.
„Nadále posouváme hranice našich možností u bateriových elektrických nákladních vozů. Naše partnerství s Mercedesem F1 je klíčové k tomu, abychom ukázali, že s eActros 600 nadešel čas udržitelné dálkové přepravy. Jsme nadšeni, že právě jeden z našich tahačů dopravil vozy W16 z Brackley do Zandvoortu. Můžeme být nesmírně hrdí na to, že dokazujeme působivý dojezd a schopnosti tohoto tahače. Éra elektrifikace je před námi a obavy z dojezdu už jsou minulostí,“ dodal Ash Armstrong, manažer eConsultancy u britské pobočky Daimler Truck UK.
