Složení jezdců a týmů ve Formuli 1 v roce 2026
/ Ve Formuli 1 se o složení startovního pole debatuje po celý rok. O letní pauze ovšem spekulace ještě více sílí a fanoušci řeší veškeré možné i nemožné scénáře. Pojďme se podívat na to, jak aktuálně vypadá startovní rošt pro sezónu 2026, případně, kdo má největší šanci na danou sedačku.
S příchodem letní přestávky je svět Formule 1 tradičně pohlcen spekulacemi o složení startovního pole v sezóně 2026. Přestupová bomba Maxe Verstappena do Mercedesu se sice nekoná, ale to neznamená, že na nějaká škatulata nedojde. Stále je tedy o čem debatovat a zejména se čeká na to, až své karty odkryje Cadillac.
McLaren, Ferrari a Mercedes beze změn
U lídrů šampionátu není o čem diskutovat. McLaren má Landa Norrise a Oscara Piastriho pod smlouvou na minimálně dvě následující sezóny. Oba podávají takové výkony, že britská stáj nemá jediný důvod něco měnit, alespoň dokud spolu oba vychází a respektují se. Jak se budou věci mít do budoucna, to zůstává otázkou a vše bude záležet na tom, jak McLaren své závodníky dokáže zkrotit.
Také u Ferrari mají jistotu dvojice Charles Leclerc a Lewis Hamilton. Sice oba prožívají těžkou sezónu a Hamilton se vyjádřil hodně kriticky na svou adresu, ale není pochyb o tom, že jak jezdci, tak tým sází vše na příští rok. Nová pravidla, nové vozy, nová naděje. To, jak se týmu povede příští rok, bude ale klíčové. Zatímco pro sedminásobného šampiona může jít o poslední tanec, Leclercovi by mohla dojít trpělivost, přeci jen už není nejmladší.
Změny nelze očekávat ani u Mercedesu. Ten právě hrál hlavní roli v nedávných spekulacích o možném příchodu Maxe Verstappena. Čtyřnásobný šampion koketoval s německou automobilkou, kvůli čemuž zatím George Russell i Kimi Antonelli zůstali bez smlouvy. Nakonec by ovšem mělo jít jen o formalitu. Velkým tématem ale zůstává Russellova smlouva. Britský závodník si uvědomuje svou roli silného lídra, a tak si chce zabezpečit pozici v týmu i pro další roky. Zvlášť když se Toto Wolff se snaží držet Verstappenovi dveře otevřené pro rok 2027.
Interní škatulata u Red Bullu, Max ale zůstává
Jak už bylo výše zmíněno, Max Verstappen potvrdil svou loajalitu Red Bullu. To je pro tým, který za poslední rok ztratil velké množství kvalitních lidí, obrovská úleva. Navíc jde i o silný vzkaz všem partnerům i soupeřům, že čtyřnásobný šampion svému týmu věří. Mnohem větší otazníky panují kolem druhé sedačky. Pokud se Yuki Tsunoda zázračně nezlepší, tak se nedá očekávat, že by japonský závodník dostal druhou šanci. Tým potřebuje sbírat body do poháru konstruktérů a navíc s odchodem Hondy přijde Tsunoda o velkého podporovatele.
Red Bull se netají svou přízní vůči Isacku Hadjarovi, který předvádí solidní výkony a právě on by mohl dostat šanci. Úplně jiná je ovšem otázka, jak moc bude on nadšený z této příležitosti. U Racing Bulls zatím nejsou žádné oficiální smlouvy, ale pokud opravdu zamíří Hadjar do hlavního týmu, tak se očekává náhrada v podobě nováčka Arvida Lindblada. Ten se letos ukazuje v hodně dobrém světle ve Formuli 2 a nedávno i absolvoval volný trénink za Red Bull. Připravuje se tak na svůj debut.
Dá se očekávat, že s týmem zůstane příští rok také Liam Lawson. Leda by teď začal podávat extrémně silné výkony a strčil Hadjara ve zbývajících závodech do kapsy. Dostat u Red Bullu druhou šanci není jen tak a musel by si ji opravdu zasloužit. Naopak návrat Tsunody je silně nepravděpodobný.

Red Bull chce zkusit Lindblada v F1, potřebuje ale výjimku
Williams, Aston Martin, Audi ani Haas asi nepřekvapí
Williams je na své dlouhé cestě stát se opět vítězným týmem. Britská stáj se postupně zvedá z pomyslného dna a přesně tomuto projektu se upsali Carlos Sainz i Alex Albon. Ti mají pro příští rok platnou smlouvu a i když nelze pochybovat o tom, že mají klauzuli, která jim případně umožní přestup do top týmu, tak žádná taková možnost se patrně nenaskytne.
Na papíře je vše dané i u Aston Martinu. Fernando Alonso i Lance Stroll mají smlouvy a oba se těší na příští sezónu, kdy usednou do monopostu od legendárního Adriana Neweyeho. To je příležitost, která se neodmítá. Jediná změna by mohla nastat, pokud by se Stroll sám rozhodl, že Formule 1 už není pro něj a sám se sedačky vzdal. To by byla velká šance pro Tsunodu, kterého by ihned podpořila Honda, která od příštího roku bude týmu dodávat motory a odjakživa má ráda jednu sedačku pro sebe. Tsunoda se tak minimálně může těšit na roli rezervního pilota.
Sauber čekají příští rok dvě velké změny. Tým se už konečně přejmenuje na Audi, tedy konkrétně Revolut Audi, a monoposty začnou pohánět pohonné jednotky této německé značky. Co se týče jezdeckého složení, tam se mohou spolehnout na letošní dvojici. V Nicu Hülkenbergovi mají velkého tahouna a jak se navíc ukazuje v poslední době, z Gabriela Bortoleta se stává nová tajná zbraň.
Ani u Haasu není co řešit. Esteban Ocon a Oliver Bearman mají platnou smlouvu minimálně ještě na příští rok. Letos prožívá americká stáj těžkou sezónu a jak řekl sám Ollie, tím, jak je startovní pole silné a vyrovnané, tak je extrémně těžké získat body. Zajímavá bude otázka do budoucna a hlavně, jak moc se bude chtít zapojit Toyota. Ta s týmem spolupracuje stále více a dokonce i testuje s nimi své mladé talenty.

Neustále pod tlakem, to je životní příběh Olivera Bearmana
Co Alpine a Cadillac?
To nejlepší na konec. U Alpine je jasné, že zůstává Pierre Gasly, ale kdo usedne vedle něj, to je otázkou. Francouzská stáj přejde na pohonné jednotky Mercedesu, což by mohlo z této sedačky udělat hodně lukrativní místo. Zvlášť pokud se potvrdí, že má německá automobilka opět ve vývoji náskok. Hodně záleží na Cadillacu, zda se dohodne s Valtteri Bottasem. Ten by mohl být hodně zajímavou volbou, i vzhledem k jeho zkušenostem s pohonnými jednotkami Mercedesu.
Teoretickou naději může mít i Mick Schumacher, který závodí za tuto stáj v šampionátu FIA WEC. Naopak Franco Colapinto už si údajně hledá místo v IndyCar nebo právě ve WEC. Naděje si může dělat také Paul Aron, který loni skončil třetí ve Formuli 2 a nyní je v pozici rezervního pilota Alpine. Nikdo ovšem nevidí do hlavy Flaviovi Briatoremu, který se nebojí rázných a šokujících řešení.
V příštím roce čeká debut ve Formuli 1 značku Cadillac. Americká automobilka čelí nejtěžšímu možnému scénáři, kdy začíná absolutně od nuly. V prvních letech bude využívat pohonné jednotky Ferrari. Na spadnutí je údajně oznámení Sergia Péreze jakožto prvního jezdce a lídra týmu. Ten navíc týmu přinese i základnu latinskoamerických fanoušků, což je pro Cadillac důležité.
Údajně největší šanci na druhou sedačku má pak Valtteri Bottas, avšak již několikrát paddockem zazněla i další jména. Ve hře může být Felipe Drugovich, současný rezervní jezdec u Aston Martinu, nebo také výše zmíněný Schumacher. V posledních dnech se navíc začalo spekulovat také o jméně Alex Dunne, jezdci z Formule 2. Naopak jistotou už je, že z americké IndyCar tým nikdo neposílí.

Kdo je na seznamu Cadillacu pro příští rok?
Tým | Jezdec | Jezdec |
---|---|---|
McLaren | Lando Norris | Oscar Piastri |
Ferrari | Charles Leclerc | Lewis Hamilton |
Mercedes | George Russell? | Kimi Antonelli? |
Red Bull | Max Verstappen | Isack Hadjar? |
Williams | Alex Albon | Carlos Sainz |
Aston Martin | Fernando Alonso | Lance Stroll |
Audi | Nico Hülkenberg | Gabriel Bortoleto |
Racing Bulls | Liam Lawson? | Arvid Lindblad? |
Haas | Esteban Ocon | Oliver Bearman |
Alpine | Pierre Gasly | Bottas? Schumacher? Aron? |
Cadillac | Sergio Pérez? | Bottas? Drugovich? Dunne? Schumacher? |
A jak si myslíte vy, že bude vypadat startovní rošt v příští sezóně? Dejte nám vědět vaše tipy a názory do komentářů k článku nebo na sociálních sítích!