Reklama
background
Brno okruh

Brněnský okruh se chystá na velkolepý návrat MotoGP

Milan Marušák

3 min čtení
 komentářů

/ Na Masarykově okruhu odstartovala klíčová fáze rozsáhlé rekonstrukce. V areálu Automotodromu Brno, který se připravuje na červencový návrat světového šampionátu MotoGP ™, se aktuálně frézuje vysloužilý povrch, což je zásadní krok před pokládkou nového speciálního asfaltu.

Článek Brněnský okruh se chystá na velkolepý návrat MotoGP si také můžete poslechnout v audioverzi
00:00 |--:--

View post on Instagram
 

Na projektu se podílí mezinárodní společnost Topcon Positioning, která má bohaté zkušenosti s výměnou povrchů závodních tratí po celém světě. „Je mi ctí být zde a předávat své zkušenosti i na této významné dráze. Věřím, že rekonstrukce zajistí okruhu úspěšnou budoucnost,“ uvádí Luca Nocentini ze společnosti Topcon.

Na milimetr přesná technologie

Topcon trať naskenoval už před více jak dvěma měsíci a získaná data detailně analyzoval. „Kontrolovali jsme absolutně všechno. Rovnost povrchu, jeho zvlnění nebo strukturu. Analyzovali jsme i stav obrubníků,“ pokračuje Luca Nocentini. Přísný dohled nad celým procesem výměny asfaltu zajišťují i GPS satelity ve výšce 24 tisíc kilometrů. Odchylka nerovností je totiž u světových tratí velmi přísná a nesmí přesáhnout 2 milimetry na 4 metrech délky.

„Děláme spoustu jiných závodních tratí a jsem rád, že se tato technologie dostala i k nám domů,“ navazuje Adam Gennert na slova svého kolegy ze společnosti Topcon. „Přesnost, kterou musíme dodržet při pokládce, není dána jen v podélném směru, ale i v příčném. Proto se všechny nerovnosti měří ve dvou směrech, což je pro nás poměrně kritické, protože u běžných silnic se řeší jen podélný směr.“

„Během pěti dnů se vyfrézuje 82 000 m² podle specifikace, kterou jsme dostali ve 3D modelu od firmy Topcon,“ vysvětluje hlavní stavbyvedoucí Igor Janča z firmy Strabag, která realizaci provádí. „Frézujeme průměrnou tloušťku 65 mm, recyklát v celkovém objemu asi 14 000 tun odvážíme a bude následně znovu použit.“

Nový povrch bude tvořen speciální směsí asfaltu, která zajistí maximální přilnavost ve všech klimatických podmínkách.

Komplexní modernizace areálu

Kromě výměny asfaltu probíhají v areálu další rozsáhlé úpravy, včetně rozšíření výjezdových zón v zatáčkách. „Dále jsme vyměnili třetinu obrubníků za nové a některé úseky prodloužili podle požadavků Mezinárodní motocyklové federace. Chystá se instalace signalizačních panelů doplňujících vlajkovou signalizaci traťových komisařů, probíhá generální rekonstrukce sociálních zařízení, úprava parkovacích ploch, renovace sedadlových tribun a dílčí opravy řídicí věže a nadboxových prostor,“ dodává výkonný ředitel společnosti Automotodrom Brno Miroslav Bartoš.

View post on Instagram
 

Rekonstrukce, jejíž náklady se odhadují na více než 150 milionů korun, je financována výhradně ze soukromých zdrojů. Umožňuje to i zapojení klíčového partnera, kterým je skupina CREDITAS.

 komentářů
Sdílej