Button se v Cadillacu cítí jako doma, chválí také tovární spolupráci
/ Mistr světa Formule 1 z roku 2009 si letos zvyká na nový vůz poté, co se tým Hertz Team Jota spojil s Cadillacem. Britský závodník si však svůj nový Hypercar nemůže vynachválit a rovněž vnímá pozitiva tovární spolupráce.
Jensona Buttona netřeba představovat. Ve Formuli 1 závodil od roku 2000 do roku 2017, v roce 2009 získal titul a na kontě má celkem 15 vítězství, 8 pole position a 50 pódií. Po odchodu z královny motorsportu okusil v sezóně 2018-19 i šampionát WEC, tehdy s týmem SMP Racing závodil v kategorii LMP1 a startoval také v Le Mans.
Poté se z vytrvalostních závodů stáhl, ale v roce 2023 se vrátil, když ho přilákala nová éra Hypercarů. Zúčastnil se závěrečného podniku sezóny IMSA na okruhu Road Atlanta v rámci Petit Le Mans, kde nastoupil v týmu JDC-Miller MotorSports s vozem Porsche 963. A už zůstal.
Hned začátkem roku 2024 okusil Daytonu za volantem Acury ARX-06 týmu Wayne Taylor Racing. Společně s Louisem Delétrazem, Coltonem Hertou a Jordanem Taylorem dokončili na celkovém 3. místě.
Pro zbytek roku se pak vrátil za volant Porsche 963, když podepsal ve WEC s týmem Hertz Team Jota na celý rok. V barvách této stáje pokračuje i letos, ale na pozadí se odehrála jedna velká změna. Jota totiž spojila síly s Cadillacem, stala se továrním týmem a přešla na vozy Cadillac V-Series.R.

Button letos závodí v posádce číslo 38 s Earlem Bamberem a Sébastienem Bourdaisem. Oba do týmu přišli právě z Cadillacu a přinesli tak bohaté zkušenosti s novým vozem. Úvodní podnik sezóny v Kataru jim ale moc nevyšel, když dokončili až na 16. místě. Navíc se nešťastně proslavili kolizí se sesterským vozem za Safety Carem, když dokonce oba Cadillacy v závodě vedly.
I tak se ale Brit nechal slyšet, že právě Cadillac mu sedí ze všech Hypercarů nejvíce. Prý se za volantem konečně cítí jako doma a vyhovuje i jeho jízdnímu stylu.
„S tímhle vozem jezdím přirozeně. Oproti Porsche se z auta trochu jinak dostává rychlost, ale myslím si, že v tomhle ten vůz mnohem více sedí mému stylu. Navíc jsou hodně znát zkušenosti našeho týmu a zejména mých kolegů, kteří mi pomáhají s tím, co se tomu autu líbí a co ne,” popsal své pocity Button pro server SportsCar365.
„Se Sebem a Earlem je to opravdu fajn. Po návratu z trati jsem s nimi hned mluvil a říkali mi, co to auto moc nemusí a že musím změnit svůj styl tak a tak, a to mi hodně pomohlo. Už se cítím jako doma.“
„Myslím, že ohledně nastavení vozu jdeme směrem, který se mi opravdu líbí. Pořád se máme hodně co učit, pro tým je to nový vůz, ale jak říkám, hodně pomáhá, že mám opravdu zkušené týmové kolegy. Dávají nám zpětnou vazbu na to, co fungovalo a co ne. Ale samozřejmě, tým to chce všechno zkusit sám a pochopit, jak bude vůz reagovat.“

„Když jsem poprvé přišel do LMDh, tak myslím, že pro mě byly největší novinkou všechny ty systémy. Je to hrozně komplikované a musíte si na to zvyknout. Jen ten volant, počet různých přepínačů, které tam máte a co všechno můžete měnit za jízdy.“
„Nastavení vozu je jedna věc, ale ten počet věcí, které můžete v autě za jízdy měnit, ten je až extrémní a trvá opravdu dlouho si na to zvyknout. Pak přijde jiné auto a musíte se to učit znovu od začátku, protože je to úplně jinak. Takže to určitě chvíli trvá. Rozhodně mi to loni pár závodů trvalo dostat to vše do rukou.“
Button si ale také pochvaluje prostředí továrního týmu. Pro Hertz Team Jota je to velká změna, zejména z pohledu možností, který tým nyní má v porovnání se zákaznickým programem Porsche, který zažil v loňském roce.

„To je tak vždycky. U Penske to bylo tak, že to byli jejich jezdci, kteří rozhodovali o různých věcech, ať už o rozložení tlačítek na volantu, nebo co a jak funguje. Teď v tom máme svoje slovo my, a to je pro jezdce velký rozdíl. Jako tovární tým Cadillacu máme mnohem větší svobodu a možnosti v tom, co se dá upravit.”
„Soukromé týmy budou mít vždy menší možnosti. My jsme teď ale v pozici, že můžeme změnit cokoli chceme, což je skvělé, a navíc to jde velice rychle,“ uzavřel Button.