Reklama
background
Dries Vanthoor pole sebring 25

Kvalifikaci podruhé v řadě ovládl Dries Vanthoor s BMW M Hybrid V8

Jakub Fröhlich

6 min čtení
 komentářů

/ Při své debutové sezóně v IMSA Dries Vanthoor s vozem BMW M Hybrid V8 opět získal pole position. Získal tedy již druhou pole v řadě. Druhá byla Acura Toma Blomqvista a třetí bylo Porsche Felipa Nasra. Nejrychlejší z vozů LMP2 byla Oreca Stevena Thomase týmu TDS Racing. Mezi vozy GTD/GT3 byl nejrychlejší Alessandro Pier Guidi s Ferrari 296 GT3, jedoucí v kategorii GTD. Jako první GT3 bude ale kvůli novým pravidlům startovat Ferrari Alberta Costy z kategorie GTD PRO.

Dries Vanthoor se letos poprvé účastní celého seriálu IMSA a zatím je v kvalifikaci neporažený. Na Daytoně získal pole position a na Sebringu jí s časem 1:47:091 získal zase. Druhé BMW číslo 25 pilotované Sheldomen van der Lindem mělo v kvalifikaci nehodu. Ta naštěstí nebyla nijak závažná. Prorazil levou přední pneumatiku a načechral přední část karoserie. Zajet lepší čas už poté v kvalifikaci nestihl, a proto bude startovat desátý. „Jsem tu poprvé a je to zajímavý okruh. To kolo, které mělo být nejrychlejší se mi moc nepovedlo, ale naštěstí můj poslední push lap byl dostačující. Jsem rád, že se to povedlo. Červené vlajka naštěstí moc nezasáhla do naší strategie. Prostě jsme potřebovali ohřát pneumatiky co nejrychleji a pak letět co to šlo. Bude to dlouhý a těžký závod. Pro mě to bude poprvé, takže musíme hlavně přežít a uvidíme, kde budeme na konci závodu.“ řekl Dries Vanthoor krátce po skončení kvalifikace.

View post on Instagram
 

Acura ARX-06 číslo 60 odstartuje do závodu druhá. V kvalifikaci Tomu Blomqvistovi chybělo na nejrychlejšího Vanthoora 25 setin vteřiny. Acura číslo 93 Rengera van der Zande odstartuje do závodu ze šesté pozice. „Auto je dobré a rychlé. Po červené vlajce jsme se dostali do nevýhodné pozice na trati. Je to lehce frustrující, jelikož jsem se snažil, jak nejlépe jsem uměl, ale nakonec nám pole position prostě nebyla souzená. Mrzí mě to, jelikož auto na pole position mělo. Sebring je dlouhý závod a startovní pozice není nejdůležitější faktor. Uvidíme, co nám zítřek přinese.“ dodal Tom Blomqvist po kvalifikaci.

View post on Instagram
 

Třetí místo obsadilo Porsche 963 číslo 7, tedy vítěz z Daytony. Felipe Nasr ztratil na prvního čtyři desetiny. Čtvrté bylo druhé Porsche týmu Penske, tedy číslo 6 s Matieu Jaminetem za volantem. Páté bylo soukromé Porsche číslo 5 týmu Proton Competition. JDC Miller Motorsport budou se svým Porsche 963 startovat z 9. místa. „Po červené vlajce, když jsme mohli opět vyjet na trať, to bylo docela chaotické. Myslím, že jsme udělali, co jsme za daných podmínek mohli a zařídili si tím slušnou startovní pozici. Naše auto by se mělo chovat dobře na začátku v teple, ale i ke konci za chladnějších teplot. Těším se na závod.“ řekl Felipe Nasr po kvalifikaci.

View post on Instagram
 

Cadillacu se v kvalifikaci vůbec nedařilo. Nejlépe se umístil Louis Delétraz s vozem číslo 40 a to na sedmém místě se ztrátou jedné vteřiny. Druhý Cadillac týmu Wayne Taylor Racing číslo 10 skončil osmý. Cadillac číslo 31 týmu Action Express bude startovat jako poslední Hypercar, tedy 13. Jistě se ptáte proč? Potkal je problém s elektrikou, a proto Jack Aitken nebyl schopen odjet jediné kolo a musel vůz odtavit u krajnice. Právě kvůli tomu byla odmávnuto dříve zmiňovanou červenou vlajkou. „Nebyla to jednoduchá kvalifikace. Samozřejmě jsme chtěli lepší výsledek. Na druhou stranu na Sebringu na kvalifikaci tolik nezáleží, protože je celý závod o posledních třech kolech. Myslím, že problém je v tom že jsme se soustředili na přípravu auta na závod, a ne na kvalifikaci. Pořád se s autem učíme a s každým závodem se zlepšujeme. Musíme se podívat na data a vyrobit silné auto na noční část závodu abychom mohly usilovat o obhajobu loňského vítězství.“ řekl Louis Delétraz po kvalifikaci.

View post on Instagram
 

Poslední Hypercary, které jsem ještě nezmínil, jsou Aston Martin Valkyrie a Lamborghini SC63. Lamborghini bude startovat 11. a Aston 12. Ztrátu na prvního mají však oba vozy podobnou, 2.3 vteřiny. Ani jeden z vozů nevstoupil do letošního roku úspěšně. Lamborghini odstoupilo s poruchou z 24hodinového závodu na Daytoně v rané fázi závodu a Aston Martin v Qataru také nezářil. Jeden vůz musel odstoupit a druhý měl ztrátu mnoha kol.

View post on Instagram
 

V IMSE oproti WEC závodí i další třída prototypů. Kategorie LMP2 je v IMSE zastoupena vozem Oreca 07 s motorem Gibson. Nejrychlejším vozem byla Oreca týmu TDS Racing číslo 11. Jezdec Steven Thomas s ní zajel čas 1:51:804. Druhý byl tým AO Racing a jejich Oreca v designu draka Spika. PJ Hyett ztratil na Thomase jednu desetinu. Třetí byl v kvalifikaci tým United Autosports USA. Naopak nejpomalejší LMP2 byla Oreca týmu Tower Motorsports číslo 8.

View post on Instagram
 

Vozy kategorie GT3 závodí v IMSE ve dvou třídách. GTD, kde jsou v posádkách amatéři i profesionálové, a GTD PRO, kde závodí posádky utvořené pouze z profesionálů.

View post on Instagram
 

Ve skupině GTD PRO pole position získalo Ferrari 296 GT3 týmu DragonSpeed číslo 81, za jehož volantem seděl Albert Costa. Ten zajel čas 1:59:225. Druhý se umístil Laurin Heinrich s Rexym, tedy s Porsche 911 GT3.R týmu AO Racing, se ztrátou dvou desetin. Jako třetí v kategorii GTD PRO odstartuje do závodu BMW M4 GT3 EVO číslo 1 Neila Verhagena. Nejlepší pětici uzavírají druhé BMW týmu Paul Miller Racing číslo 48 Dana Harpera a a Corvetta týmu Pratt Miller Motorsports číslo 3 Antonia Garcií. „Jako tým odvádíme skvělou práci. S týmovými kolegy si dobře rozumíme. Startujeme z nejlepší možné pozice, a proto se musíme soustředit na závod a na to abychom přežili do noci. Poté to budeme tlačit až do konce.“ komentoval kvalifikaci jezdec Albert Costa.

View post on Instagram
 

Ve skupině GTD získalo pole position také Ferrari. Získal jí Alessandro Pier Guidi pro tým Af Corse s časem 1:59:131. Druhý byl Kenton Koch s Mercedesem-AMG GT3 týmu Korthoff Competition Motors se ztrátou čtyř desetin. Třetí čas zajel Jack Hawksworth s Lexusem RC F GT3 týmu Vasser Sullivan Racing. Nejlepší pětici doplnil Mercedes týmu Winward Racing a Ferrari týmu CETILAR RACING. Michelle Gatting kvalifikovala Porsche týmu Iron Dames na 11. místě. „Klíčem bylo využití pneumatik. Já jsem se rozhodl pneumatiky ohřát postupně a poté až začít tlačit. Ostatní tlačili rovnou a v tom to bylo. Myslím, že jsme na závod dobře připraveni. Doufáme, že auto vydrží jet v tomhle tempu celý závod a uvidíme, jak to dopadne zítra večer.“ dodal Alessandro Pier Guidi po krátce kvalifikaci.

View post on Instagram
 

Kvalifikace na Sebringu předvedla mnoho překvapení a změn oproti očekáváním, které nastolil první závod sezóny na Daytoně. Jak říká většina jezdců, tak na Sebringu se láme chleba až v noci, a proto bude pro úspěch klíčové dostat se do této fáze závodu bez havárií a jakýchkoliv jiných chyb, které by znamenali vypadnutí z vedoucího kola a tím i značně snížili šanci na vítězství anebo alespoň na pódium.

Kompletní výsledky kvalifikace si můžete prohlédnout ZDE

Související témata

 komentářů
Sdílej