Radost domácích! Ferrari v první řadě, Rossi nejrychlejší v GT3
/ Známe startovní rošt pro zítřejší druhý podnik sezóny FIA WEC v italské Imole. Ferrari neponechalo před domácím publikem nic náhodě a obsadilo první řadu. Fanoušky potěšil také Valentino Rossi, který ovládl kvalifikaci třídy LMGT3.
Sobota v italské Imole začala poněkud dramatickým třetím tréninkem. V něm došlo na dvě červené vlajky a také žlutou fázi. Rychlost ale potvrdilo Ferrari, když Antonio Giovinazzi zajel nejrychlejší kolo 1:30.272.
První problém přišel už po úvodních pěti minutách. Alex Lynn ztratil kontrolu nad svým Cadillacem týmu Hertz Team JOTA a narazil do bariéry. Poté trable potkaly domácí Ferrari, když ze žlutého vozu Roberta Kubicy začaly šlehat plameny. O žlutou fázi se pak postaral Sébastien Bourdais s Cadillacem poté, co se roztočil na výjezdu ze zatáčky Tamburello.
V odpolední kvalifikaci pak domácí Giovinazzi potvrdil, že je rozhodně ve formě. S vozem #51 Ferrari 499P dominoval v souboji s časomírou už od začátku, a nakonec s časem 1:28.920 získal jasné pole position pro sebe a své kolegy Jamese Calada a Alessandra Pier Guidiho.
Italská značka nakonec obsadila celou první řadu s výsledkem 1-2, ale ne v čistě červených barvách. Druhé místo totiž získal Robert Kubica ve žlutém vozu #83 AF Corse, který sdílí s Yifeiem Yeem a Philipem Hansonem. Takového výsledku dosáhli jen několik hodin po požáru motoru v tréninku.
Druhé Ferrari AF Corse patřilo rovněž k nejrychlejším, ale nakonec bylo odsunuto až na konec pořadí Hypercarů, když se Antonio Fuoco nevešel do traťových limitů.
Nejlepším jezdcem zbytku pole se stal Dries Vanthoor za volantem vozu #15 BMW M Hybrid V8 se ztrátou už necelé vteřiny na pole position. Za ním se kvalifikovaly obě Toyoty a šesté místo na startu získal Mick Schumacher pro Alpine.
Do hyperpole se dostal pouze jeden Cadillac, Peugeot i jediné Porsche. Na chvostu se opět umístily oba Aston Martiny.
Italské fanoušky potěšil také legendární Valentino Rossi. Ten dokázal zajet nejlepší čas ve třídě LMGT3 a za volantem BMW s číslem 46 týmu WRT si připsal své první pole position v kariéře. Z prvního místa odstartuje v posádce společně s Ahmadem Al Harthym a Kelvinem van der Lindem.
Právě Al Harthy ale celý úspěch odstartoval, když ovládl už úvodní část kvalifikace. V první řadě je pak doplní posádka #87 Akkodis ASP Team s vozem Lexus. Clemens Schmid ztratil na Rossiho tři desetiny vteřiny.
„Je to fantastický úspěch. Jsem opravdu šťastný. Po prvním závodě to bylo těžké, ale skvělá práce týmu i BMW a dokázat to tady v Imole, před všemi fanoušky, je speciální. Doufáme, že budeme zítra konkurenceschopní a budeme moci bojovat o vítězství. A také doufáme v suchý závod,“ řekl Rossi, který na první pole position v kariéře dosáhl ve své druhé sezóně v šampionátu.
Naopak Ferrari zase doufá v mokrý závod, a to, aby dokázala, že se tým z minulého roku poučil. Tyto zkušenosti přeci jen hrály velkou roli v loňském druhém vítězství v Le Mans v řadě.
„Myslím, že loni jsme udělali pár špatných rozhodnutí. Ale ve finále, v Le Mans jsme pak zažili tu samou situaci a tam už jsme udělali rozhodnutí správná. Myslím, že jsme se zlepšili jako tým,“ řekl Miguel Molina z posádky #50 AF Corse, která ovšem bude startovat až jako poslední z vozů Hypercar.
Pozitiva hlásí také u Porsche. Německá značka v zimě využila žolíka, aby upravila přední zavěšení vozu Porsche 963. Výsledkem je, že současná Evo varianta už zvládá mnohem lépe jízdu přes obrubníky, která je na Imole klíčová.
„Jsme opravdu spokojení s jízdou přes obrubníky, to loni nebyla úplně silná stránka vozu 963. Myslím, že nám pomohla některá vylepšení, co jsme udělali. Nyní dokážeme být na obrubnících hodně agresivní a opotřebení pneumatik vypadá skvěle. Na trati necháme maximum,“ řekl výkonný ředitel Porsche Penske Motorsport Jonathan Diuguid.
Výsledky ze soboty