Reklama
background
24H Spa Král

Scuderia Praha s Králem ovládli závod 24H Series ve Spa

Lukáš Redl

2 min čtení
 komentářů

/ Druhý podnik letošní sezóny 24H Series v belgickém Spa přinesl velký důvod k radosti českým barvám. Tým Scuderia Praha, za kterou závodí také závodník a komentátor Josef Král, ovládl pořadí ve své třídě GT3 Pro-Am.

Ani v letošní sezóně nechybí v šampionátu 24H Series česká posádka Scuderia Praha s vozem Ferrari 296 GT3. Závodí v ní čtveřice Miroslav Výboh, Matúš Výboh, Josef Král a Dennis Waszek. V úvodním podniku sezóny v italském Misanu tým obsadil 3. místo ve své třídě.

Šampionát pokračoval svou druhou letošní zastávkou, kterou hostilo legendární belgické Spa-Francorchamps. Na programu byl dvanáctihodinový závod rozdělený na dvě části napříč sobotou a nedělí.

České posádce se dařilo už v kvalifikaci, ve které získala pole position ve své třídě GT3 Pro-Am. Tým pak neponechal nic náhodě ani v závodě. Po dvanácti hodinách závodění stáj Scuderia Praha zcela ovládla svou třídu a po 266 kolech si připsala první letošní vítězství. V kompletní klasifikaci vozů GT3 pak dokončila závod na 3. místě.

View post on Instagram
 

V šampionátu pak Scuderia Praha vede oběma tabulkám GT3. V celkovém pořadí drží dělenou 1. příčku s týmem HOFOR Racing, kdy oba týmy mají 46 bodů, a v rámci GT3 Pro-Am vede český tým s 68 body a náskokem čtyř bodů na Kessel Racing.

Celkovým vítězem se stala posádka Ziggo Sport Tempesta Racing ve složení Jonathan Hui, Chris Froggatt a Leok Hartog za volantem Porsche 911 GT3 R. Zajímavostí však bylo jiné Porsche, a to speciální model, se kterým startovali jezdci Herberth Motorsport v rámci kategorie SP4.

Šlo o Porsche 911 GT3 R ve variantě Evo, které se má na závodních tratích oficiálně objevit až v příštím roce. Německá automobilka však využila dvanáctihodinovku ve Spa pro testovací účely.

View post on Instagram
 

Pozadu ale nezůstává ani konkurence. Hned ve středu oznámila také závodní divize Mercedes-AMG svá vylepšení pro model Mercedes-AMG GT4, který má navíc prodlouženou homologaci až do konce roku 2029. Pro kategorii GT3 pak chystá úplně nový model, který se má na trh dostat v roce 2027.

Sezóna pokračuje začátkem července dalším dvanáctihodinovým závodem, tentokrát na francouzském okruhu Paul Ricard. Celý šampionát pak uzavře závod na plných 24 hodin ve španělské Barceloně, a to koncem září.

View post on Instagram
 

Výsledky závodu

 komentářů
Sdílej