Reklama
background
Spa WEC Preview

Sezóna WEC pokračuje v belgickém Spa

Lukáš Redl

4 min čtení
 komentářů

/ O víkendu se pojede již 3. podnik letošní sezóny Mistrovství světa vytrvalostních závodů. Seriál FIA WEC míří do belgického Spa-Francorchamps, kde na jezdce čeká závod na šest hodin. Pojede se tentokrát bude již v sobotu, a to od 14 hodin.

Letošní ročník šampionátu FIA WEC je v plném proudu. Posádky vozů Hypercar a GT3 se již chystají na 3. závod sezóny, který se pojede na slavném belgickém okruhu ve Spa-Francorchamps.

Kategorii Hypercar zatím vévodí Ferrari, které ovládlo Katar i italskou Imolu. Není pochyb, že do Belgie přijede italská automobilka s vysokým očekáváním, ale tentokrát je výrazně omezí změny v systému Balance of Performance.

View post on Instagram
 

Na trati se může stát naprosto cokoli a stejně tak vyrovnané jsou letos i boje ve třídě LMGT3, což lze očekávat také ve Spa-Francorchamps. Počasí v ardenských lesích bývá nevyzpytatelné, ale tentokrát předpověď hlásí polojasno a 17°C. Ve Spa se již tradičně závodí v sobotu odpoledne, start je naplánovaný na 14. hodinu a konec ve 20 hodin.

Zatímco mezi Katarem a Imolou zůstalo složení startovního pole vesměs stejné, v případě Spa už je tomu jinak. Vrcholí totiž současně přípravy na letošní závod 24h Le Mans a tak všechny týmy chtějí mít co nejlepší možné sestavy. Na debut ve FIA WEC se těší Yuichi Nakayama. Japonec pojede s posádkou #78 Akkodis ASP Team ve voze Lexus GT3, a to spolu s Arnoldem Robinem a Finnem Gehrsitzem. Tovární jezdec Toyoty nedávno přišel o místo v seriálu Super GT, přináší však zkušenosti ze Super Formule a dvakrát vyhrál v rámci třídy závod Nürburgring 24.

View post on Instagram
 

Velké změny čekají tým Iron Lynx, a to u obou posádek s vozy Mercedes-AMG GT3 Evo. První start čeká také Martina Berryho, který nahradí Christiana Rieda v posádce #61 Iron Lynx. Berry jezdí za tento tým už také v šampionátu ELMS a s vozem Mercedes-AMG GT3 Evo získal v Barceloně pole position. Na debut ve WEC se pak chystá duo otec-syn, a to Stephen Grove a Brenton Grove. Ti se ve Spa přidají k Matteu Cairolimu ve voze s číslem 60. Je otázkou, zda k takto významným změnám tým nepřistoupil po nepříliš povedeném startu do sezóny.

View post on Instagram
 

Nejdůležitější změny se týkají Porsche Penske Motorsport, kdy se k týmu připojuje dvojice Pascal Wehrlein a Nico Mueller. Zatímco Wehrlein se přidá k mistrovské dvojici Kevin Estre a Laurens Vanthoor ve voze číslo 6, Mueller pojede v sesterském Porsche číslo 5 s dvojicí Julien Andlauer a Michael Christensen. Pro oba půjde o důležitý test. Wehrlein se chystá doplnit Porsche pro Le Mans, jelikož německá automobilka nasadí hned tři vozy Hypercar. V nejslavnějším vytrvalostním závodě na světě nastoupí po boku Nicka Tandyho a Felipeho Nasra ve voze číslo 4. Naopak Mueller se v Le Mans ujme role oficiálního náhradníka.

View post on Instagram
 

BMW omezí své Hypercar posádky jen na dva závodníky, jelikož Sheldona van der Lindeho a Driese Vanthoora čekají povinnosti v zámořské sérii IMSA, která o víkendu 10. až 11. května závodí na okruhu Laguna Seca.

Změny čekají i systém Balance of Performance sloužící k vyrovnání výkonnostních rozdílů. Nejvíce si pohorší dominantní Ferrari, a to se zvýšení minimální váhy vozu 499P o celých 12 kilogramů a zároveň přijde o 19 kW výkonu. Změna čeká také Toyotu, ta přijde rovnou o 20 kW výkonu a k tomu si přidá 4 kilogramy váhy. Pohorší si také BMW, a to o 10kW a s přidáním 7 kilogramů minimální váhy. Naopak Aston Martin si nejvíce polepší. Vozy Valkyrie nejenže přijdou o 16 kilogramů váhy, ale zároveň je čeká přidání výkonu o 15 kW na maximální hodnotu 520 kW výkonu, tu bude mít rovněž Alpine. Cadillac přidá 1 kilogram navíc a přijde o 9kW, stejně jako Porsche, které ale zároveň přidá ještě o kilogram více než Cadillac. Jediný Peugeot nečeká žádná změna výkonu ani váhy. V LMGT3 pak čeká snížení výkonu všechny vozy vyjma Fordu. Nejvíce závaží pak přidají u BMW a McLarenu, a to 11, resp. 8 kilogramů. Aktuálně se BoP počítá podle dat z posledních tří závodů, tedy loňského finále FIA WEC v Bahrajnu a letošních dvou úvodních závodů v Kataru a Imole. Klíčových je 10 zajetých nejrychlejších kol a následně čas, za který vůz ujede 60% celkové délky závodu.

DenČas (Praha)Událost

Čtvrtek

11.30

1. volný trénink

16.30

2. volný trénink

Pátek

11.00

3. volný trénink

14.40

Kvalifikace LMGT3

15.25

Kvalifikace Hypercar

Sobota

14.00

Závod (6 hodin)

Důležité odkazy:

 komentářů
Sdílej